אורנה יפת, כלכליסט

קבלת הזיכיון למותג הבינלאומי וצפוי לחתום בקרוב על העסקה. מדובר במותג ראשון שייבאו ביחד שתי קבוצות האופנה, לאחר שבאגוסט האחרון רכשה קסטרו 26.4% מקבוצת הודיס לפי שווי של 356 מיליון שקל.

הסניף הראשון צפוי להיפתח בארץ במהלך השנה ועד סוף 2017 מתכננת הקבוצה לפתוח בין חמש לשבע חנויות בקניונים. בעולם מפעיל המותג — שמקורו ביפן אך עיקר הפעילות שלו היא בסין — חנויות שגודלן נע בין 150 מ"ר ל־900 מ"ר. הודיס מחפשת לוקיישנים לחנויות בגודל 200–250 מ"ר, וכבר פנתה לקבוצות הנדל"ן המובילות. MINISO הוא מותג שנוסד בטוקיו ב־2013. בתוך שלוש שנים פתחה הרשת יותר מ־1,800 חנויות, והיא נמצאת בתנופת התרחבות. מדי חודש פותח המותג בין 80 ל־100 חנויות חדשות ועד 2020, לפי הערכות החברה, הוא צפוי למנות 6,000 חנויות ולהגיע להכנסות של 9 מיליארד דולר. לפי נתוני החברה, ב־2015 גלגל המותג בעולם 5 מיליארד יואן סיני, וב־2016 זינקו הכנסותיו ל־10 מיליארד יואן סיני (כ־1.5 מיליארד דולר). ברשת נמכרים אלפי מוצרים ובהם גאדג'טים, כלי בית, אקססוריז, מוצרי

טיפוח, ציוד משרדי, מתנות, מוצרי מזון ואביזרים לסלולרי. המותג משיק מוצרים חדשים אחת לשבוע, והקונספט שלו הוא מוצרים מעוצבים במחירים נמוכים. בישראל יעמוד המחיר הממוצע על 15 שקל לפריט. במיניסו מתארים את עצמם כמי שמביאים את פילוסופיית העיצוב היפנית, אך מאז הקמתה החברה מואשמת בעיקר בכך שהיא מיישמת אמנות סינית של חיקוי והעתקה. הלוגו האדום־לבן של מיניסו דומה לזה של רשת האופנה היפנית יוניקלו, בעוד עיצוב החנויות וקווי המוצרים מזכירים מאוד את אלו של רשת הקמעונאות היפנית היוקרתית מוג'י והרשת היפנית המוזלת דאיסו. בהודיס זיהו נישה חסרה והחליטו לייבא את המותג אף שכבר לפני כשנתיים נבחן על ידי קבוצות קמעונאות ישראליות שהחליטו לא להביא אותו.

הרשת צפויה להתחרות ברשתות המוזלות כגון מקס סטוק, אם כי היא מציעה מוצרים יותר מעוצבים ותיכנס לקניונים בניגוד למקס סטוק שפועל עם חנויות רחוב ובאזורי תעשייה. לקבוצה כיום חמש רשתות: הודיס, קרולינה למקה, טופ טן, אקססורייז ואורבניקה.

מחפשים זיכיון לאחת מהרשתות המובילות? התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן.