היפו סנטר: רשת 'עשה זאת בעצמך' חדשה

היפו סנטר: רשת 'עשה זאת בעצמך' חדשה

שחקן שלישי מאיים להכנס בגדול לתחום המוצרים לבית ולהתחרות ברשתות אייס והום סנטר, הפועלות בשוק D.I.Y (עשה זאת בעצמך).


יצחק שניידר ורונן בן שבו, שני אנשי עסקים מצפון הארץ, הקימו לפני כשנה וחצי את רשת היפו סנטר, המפעילה שני סניפים – האחד, באזור התעשייה החדש של ראשון לציון, והשני במרכז המסחרי של בית שאן. שני הסניפים הוקמו בהשקעה ראשונית של 20 מיליון שקל.


לדברי השניים, עד שנת 2012 הם מתכננים לפתוח כ-14 סניפים חדשים, בפריסה ארצית, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל. כיום, מתמודדת רשתות השיווק השונות ורשתות עשה זאת עם בעיית מיקום, והחיפוש אחר שטחי מסחר פנויים במרכזי הערים הולך וגובר.


רונן בן שבו, מנכ"ל ומבעלי רשת היפו סנטר, אינו מודאג מבעיית המיקום ואומר, כי הוא מתכננן לפתוח סניפים שישתרעו על פני 1000-800 מ"ר. לדבריו, "אנחנו לא מתכוונים לפתוח מחסני האנגר גדולים, למרות שיש לנו אחד כזה בראשון לציון על פני שטח של 2,200 מ"ר, אבל המגמה היא לפתוח סניפים קטנים במרכזי ערים. בימים אלה אנחנו בוחנים שלושה שטחים בירושלים, אשדוד ובאר שבע ונבחר במיקום אחד מהשלושה לפתיחת סניף שלישי לרשת". מיקומים אחרים שמעניינים את הרשת הם אזור הקריות, חיפה ועפולה.


בן שבו מוסיף, כי מחזור המכירות השנתי של שני הסניפים הקיימים נאמד ב-18 מיליון שקל, מתוכם 40% מגיעים ממכירות למגזר העסקי, לחנויות ומרכזים בתחום הגינון, מוסדות, עיריות וקבלנים. "היעד שלנו להגיע לנתח שוק של 15% משוק חנויות עשה זאת בעצמך בשנת 2008", אומר בן שבו.


זאת הוא מתכוון לעשות באמצעות ייבוא של כ-30 אלף מוצרים ממדינות שונות כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, סין, הודו ועוד. המוצרים הנם מתחומי ההשקייה והגינון, ריהוט לגן, לחצר ולבית, כלי עבודה חשמליים, פרזול ומוצרי קמפינג וגריל.


לדברי בן שבו ברשת נמכרים בין 350 ל-400 מוצרים מתחומים שונים במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמתחרות בתחום. "רשתות העשה זאת בעצמך הקיימות היום בישראל, בהן אייס והום סנטר, אינן נותנות מענה לכל פלחי השוק הן ברמת המחיר והן ברמת המגוון. אנו משקיעים מיליוני שקלים ביבוא מוצרים ומכירתם ישירות לצרכן ללא פערי תיווך. בנוסף, אנחנו מחזיקים מגוון מצומצם של 5-6 מותגים בכל קטגוריה ולא מעוניינים להתפרס על המון ספקים.", אומר בן שבו.


בן שבו אינו מתרגש מהתחרות עם הרשתות הקיימות וממצב עצמו קצת אחרת: "היום אין עשה זאת בעצמך אמיתי בישראל, הכול הופך למוצרים לעיצוב הבית. בארה"ב למשל נכנסים לרשת D.I.Yויוצאים עם בית מושלם. המטרה העיקרית היא להגיע ליכולות כאלה גם בארץ".


בשנת 2007 הוציאה רשת היפו סנטר כמיליון שקל על פרסום מקומונים וברדיו, ב-2008 מתכננת הרשת להשקיע חצי מליון שקל בפרסום והיא מקבלת ייעוץ פרסומי מרגב קוויצקי.