אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת MANIA, בעלת השליטה ברשת מאניה ג'ינס, שעומדת בפני מיצוי פוטנציאל ההתרחבות עם רשת הג'ינסים, מרחיבה פעילות לתחום בגדי הילדים ומשיקה רשת חנויות תחת השם NOIZZ. הרשת מיועדת לבנים בגילאי 3-13.

בכוונת הקבוצה לפתוח 25 סניפים עד סוף שנת 2017 בקניונים ומרכזי מסחר ובהשקעה של 20 מיליון שקל. בשבועות האחרונים הקימה החברה עשר חנויות לרשת הילדים בקניונים ומרכזי מסחר ועד סוף השנה יתווספו 15 סניפים נוספים. לדברי מישל רוגוף, מבעלי הקבוצה, בתוך שלוש שנים תמנה הרשת 50 סניפים.

"הרשת החדשה נולדה מצורך", אומר רוגוף. "גילינו שילדים בגילאי 8-13 ובעיקר ילדי בר מצווה, לא מקבלים מענה בשום רשת ילדים. גם בקסטרו והוניגמן 70% משטח החנות מיועד לילדות, ורק 30% מהחנות פונה לבנים. גם שם לבנים אין מענה שלם".

קבוצת מאניה נמצאת בבעלות מישל רוגוף, אורן יפרח ורונית חיימוביץ', מנכ"לית שטראוס השקעות ואחותו של יפרח. מאניה הוקמה בשנת 2002 כחברה סיטונאית וב-2008 נפתחה החנות הראשונה של מותג הג'ינסים בקניון הזהב בראשון לציון. בינואר האחרון רכשה הקבוצה את רשת קליגולה מידי בעלה של חיימוביץ'. כיום למאניה גרופ כ-150 חנויות והיא מעסיקה 400 עובדים. על פי דיווחי החברה היא מגלגלת כ-300 מיליון שקל בשנה, מתוכם מאניה ג'ינס מגלגלת 230 מיליון שקל וקליגולה 70 מיליון שקל. "השאיפה שלנו להגיע למכירות של 200 מיליון שקל בשנה עם נוייז", אומר רוגוף.

מאניה מתפתחת בקצב מהיר יחסית לגודלה של הקבוצה ובהתחשב בשכר הדירה הגבוה בקניונים. "אנחנו שחקן מוערך בקניונים", מצהיר רוגוף. רשת הג'ינסים מאניה פודה את הסכום הכי גבוה למ"ר בשוק הגברים בשלוש שנים אחרונות. אנחנו לא משתוללים ופותחים חנויות של 50-70 מ"ר. הקניונים מאמינים בנו ובשוני שלנו מהשוק.

שמרנו על השפיות שלנו. לא לקחנו כל דבר ונלחמנו על כל עסקה. הקניונים עוזרים לנו גם בבינוי וגם בפינוי אם צריך ואנחנו מקבלים מיקומים טובים. זו כבר לא ההתחלה הקשה שהיתה לנו במאניה. היום אנחנו באים לקניונים עם כח וגם עם קבלות. יש קניונים כושלים שרק מאניה עובדת בהם טוב. זה חייזר בתוך קניון ולכן הם מאמינים בנו ועוזרים לנו".

רוצה לרכוש זיכיון של אחת מהרשתות החזקות בארץ? התקשר עכשיו 1700-720-720 או לחץ כאן.