אורנה יפת, כלכליסט

עיתוי חג הפסח ועדיקה עזרו לחברת גולף לסיים את הרבעון הראשון של 2018 עם עלייה במכירות. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 220 מיליון שקל, עליה של 11% לעומת רבעון מקביל אשתקד.

העלייה במכירות באה לידי ביטוי בשני מגזרים: מגזר אופנת הבית ומגזר עדיקה. לעומת זאת, במגזר אופנת ההלבשה ממשיכה גולף להציג הפסדים וירידה במכירות. המגזר רשם ירידה של 2.3% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-75.1 מיליון שקל.

הירידה נבעה מהאטה במכירות פריטי החורף שאופיין בימים חמים ומיעוט ממטרים, וכן בשל השלמת סגירת רשתות האופנה בלו בירד, מקס מורטי, דורותי פרקינס, ומיס סלפרידג' שהחלה בשנת 2017 וכן ממעבר רשת ספרינט, שהופעלה עד לאחרונה בידי זכיין, להפעלה ישירה בבעלות החברה.

ההפסד התפעולי במגזר גדל ב-5% והסתכם ב-4.2 מיליון שקל. שיעור ההפסד התפעולי מהמכירות עמד על 5.6% לעומת 5.2% ברבעון מקביל. עיתוי חג הפסח ומכירות פריטי הקיץ הוביל לעלייה במכירות למ"ר בחנויות הזהות והוא הסתכם ב-1047 שקל לעומת 1009 שקל למ"ר רבעון מקביל.

גולף הציגה ברבעון קיטון בשורת הוצאות ההנהלה וכלליות ביחס לתקופה מקבילה בשל רישום של שווי אופציות ומענקים למייסדי עדיקה ברבעון מקביל. הוצאות ההנהלה הסתכמו ברבעון ב-11.6 מיליון שקל לעומת 14.5 מיליון שקל. הקיטון בהוצאות הנהלה וגידול של 14% ברווח הגולמי הובילו את גולף למעבר לרווח תפעולי חיובי של 9.9 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 5.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה. קבוצת האופנה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 6.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 6.3 מיליון שקל ברבעון ראשון 2017.

תוצאות חברת עדיקה, שהונפקה במהלך הרבעון, מוצגות החל מהרבעון הנוכחי כמגזר נפרד. פתיחת חנויות פיזיות ועליה במכירות אונליין, הובילו את עדיקה למכירות של 27 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל ברבעון מקביל. העלייה במכירות השפיעה על הרווח התפעולי שהסתכם ב-2 מיליון שקל לעומת הפסד של 2 מיליון שקל בתקופה מקבילה.

תחום אופנת הבית בו פעילה גולף עם רשת כלי הבית גולף אנד קו ורשת בגדי הילדים גולף קידס ובייבי, הציג עלייה במכירות בזכות עיתוי חג הפסח שנחשב לחג משמעותי במכירות כלי בית וטקסטיל. המגזר הציג ברבעון מכירות של 118.8 מיליון שקל, שהיוו עלייה של 14% לעומת רבעון מקביל. הרווח התפעולי במגזר עמד על 12 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל והושפע מהעליה במכירות וברווח הגולמי ומקיטון בהוצאות המכירה והשיווק של החברה. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות במגזר אופנת הבית עמד על 1187 שקל למ"ר לעומת 1023 שקל למ"ר.

 

מחפשים זיכיון לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן.