פוקס נכנסת למירוץ: מקימה קניון וירטואלי

פוקס נכנסת למירוץ: מקימה קניון וירטואלי

קבוצת פוקס פועלת להקמת קניון וירטואלי משלה. הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי הקבוצה, שנכנס לאונליין באיחור אחרי המתחרים וכיום לא מפעיל אתרי מכירות למותגי הקבוצה, לא ייכנס לתחום המכירות המקוונות עם אתר סחר רגיל אלא עתיד להשיק קניון וירטואלי שבו ימכור גם מותגים שאינם משתייכים לפורטפוליו החברות של קבוצת פוקס.

קבוצת פוקס פועלת להקמת קניון וירטואלי משלה, כך בין היתר מנהל ויזל מו"מ עם מותגים בינלאומיים המשווקים בישראל שכיום אין להם אתר מכירות משלהם ומנסה להציע להם אכסניה בקניון הווירטואלי העתידי של הקבוצה. אתר הסחר שמקימה פוקס צפוי להיפתח במהלך 2017.
הקניון של פוקס עתיד להיות מתחרה לקניונים הווירטואליים שעומדות להשיק בקרוב קבוצות הקניונים עזריאלי וביג, שהופכות לסוג של "קמעונאיות" המציעות לקדם את מרכולתם של השוכרים הווירטואלים בתמורה לעמלת מכירה. כעת, ניתן להניח שעצם העובדה שפוקס מקדמת קניון וירטואלי משלה יפגע משמעותית בפלטפורמות של קבוצות הקניונים. היוצאת דופן בקטגוריה המתפתחת הזאת היא מליסרון, שבחרה להישאר בחוץ. לפני שלושה חודשים הסביר מנכ"ל קניוני עופר, משה רוזנבלום את ההחלטה כשאמר: "הקמת קניון שמתחרה בקניונים הפיזיים של עזריאלי וביג היא טעות".

קבוצת האופנה פוקס תנסה לנצל את היתרון לגודל ואת מספר המותגים הרחב שלה, על מנת לנצל את הרכישות המקוונות גם להגדלת המכירות הקמעונאיות. מעבר לעובדה שאתר קבוצת פוקס ישלב מכירה של כלל המותגים שבבעלותה יאפשר לקבל את המוצרים עם שליח עד הבית או לאסוף אותם מאחת ממאות החנויות של הקבוצה בקניונים, ויזל מנסה לייצר יתרון חריג על פני מתחריו. המותגים החיצוניים שיהפכו את הפלטפורמה שלו לקניון וירטואלי יהיו בעל ערך מוסף לצרכן, שכן ויזל עשוי להציע מחירים זולים יותר שיקבל כתוצאה מהכוח הקמעונאי שלו. בקבוצה גם פועלים לבניית מודל שיאפשר ללקוחות לבצע רכישה של מספר מותגים שונים, ולאסוף את כולם מחנות אחת בלבד, במקום לאסוף כל פריט מחנות אחרת. ככל הנראה בחלק מהמותגים החיצוניים שתמכור פוקס באתר שלה היא תרכוש מהחברות את המלאי מראש ותשווק אותו ללקוחות האינטרנטיים.

כבר שנים שענף האופנה ציפה לבשורה מצד פוקס בתחום המכירות המקוונות, שכן מדובר בקבוצת הקמעונאות הגדולה בענף שמהווה סמן לשוק. ניתן להניח כי ויזל, כמו קבוצות הנדל"ן עזריאלי וביג, רואה את המגמה המתחזקת של קניות באינטרנט, ומעוניין לנגוס בנתח מהעוגה הגדלה הזו. בנוסף, אין לו כוונה לתת נתח לא מבוטל מהמכירות שלו אונליין לקניונים, כפי שהוא עושה בחנויות הפיזיות שלו. התפעול והלוגיסטיקה של קניון וירטואלי אינם פשוטים ודורשים משאבים של עשרות מיליוני שקלים, מה שהופך את הזירה האינטרנטית, כמו גם את המרחבים הפיזיים בקניונים, למשחק של קמעונאים גדולים. ביג בישרה כי השקיעה 15 מיליון שקל בהקמת הפלטפורמה האינטרנטית ביג פלוס ובחמש השנים הקרובות תגיע ההשקעה הכוללת במיזם לכ־40 מיליון שקל.תמורת כ־65 מיליון שקל וניתן להניח כי גם ההשקעות של פוקס במיזם האינטרנטי יהיו גם הן גבוהות.

מדובר באופרציה מורכבת שדורשת לא מעט משאבים כספיים ואנושיים, אך בפוקס לא מתכננים להשאיר את הזירה הזו פרוצה, לנוכח העובדה שהצרכנים הישראלים מגבירים רכישות של פריטי אופנה, דווקא מאתרים בינלאומיים על חשבון פוקס, קסטרו וחברות ישראליות אחרות, בעיקר בקטגוריית הילדים. כבר כיום, מציעים מותגים בינלאומיים שפוקס בעלת הזכיון עליהם, כמו אמריקן איגל ונייקי, אפשרות לבצע קנייה דרך האתר מחו"ל ולקבל את המשלוח לישראל.

אתרי המכירות הבינלאומיים, ובראשם אתר בגדי הילדים Next שהקים מערך שירות בישראל, עושים קניבליזציה לרשתות הבגדים בישראל. היעדר המע"מ מוריד את המחיר לפריט באופן משמעותי והצרכנים הישראלים לא נשארו אדישים. גם בזה מתכוונת קבוצת פוקס להילחם, ובוחנת בימים אלה הקמת מרכז לוגיסטי בקפריסין, ממנו יוכלו הצרכנים הישראלים להזמין

בגדים המשתייכים לחברות הקבוצה, ובכך לעקוף את תשלום המע"מ. ויזל ידוע בביצוע מהלכים אסטרטגיים גדולים, ולא בכדי הוא נמנע מהשקת אתר סחר עד היום.  חברות האופנה הישראליות קסטרו, רנואר, S WEAR, גולברי ואחרות השיקו בשנים האחרונות אתרי מכירות, שעל פי הערכות בענף, לא מצליחים להניב רווחים משמעותיים. בקבוצת פוקס העדיפו לצפות מהצד במגמה ואז להשתלב בה עם מהלך הרבה יותר דרמטי מזה שביצעו המתחרות.

מתעניינים ברכישת זיכיון? התקשרו עכשיו 1700-720-720 ותאמו פגישת יעוץ.