נווית זומר, YNET

שנה אחרי שהושקה, חברת קוויק (לשעבר ברינג ברינג), סופר האונליין שמבטיח משלוחים הביתה תוך שעתיים, משנה את המודל העסקי. החברה, שמושקעים בה קוקה-קולה, סופר-פארם ואיש העסקים ג'ורג' חורש, החליטה שהיא עוברת לשיטת הזכיינות ובכך תפחית את העומס התפעולי על מטה החברה.

המודל המקורי של קוויק מבטיח משלוחי קניות מזון תוך שעתיים ובחינם, כשאת המוצרים היא תלקט לפי ראות עיניה ממכולות ומינימרקטים באזור מגורי המזמין. מחירי המוצרים מתומחרים על פי קוויק, ולא בהתאם למחיר אצל העסק ממנו לוקטו.

בפועל, התברר שמדובר במערך תפעולי כבד שמחייב הפעלת צוותי ליקוט רבים והוצאת משלוחים באמצעות חברות שילוח חיצוניות בתדירות גבוהה, עקב המחויבות למשלוח תוך שעתיים. לכל אלה נוסף המחסור הכבד בידיים עובדות, במיוחד בתל-אביב. כבר היום במקרים של עומס משלוחים כבד, החברה נאלצת לדחות משלוחים ליום למחרת.

בימים אלה קוויק צירפה לשורותיה "מגייס" בעל ניסיון בעבודה עם זכיינים, שיציע זכיינות לאזור מסוים תמורת אחוזים מהמחזור. הזכיין יהיה אחראי על תפעול המלקטים, השליחויות ועל החנות שמשרתת את האזור. הזיכיון לא יעלה כסף, והזכיין ייהנה מתמלוגים מהמכירות ומתמיכת החברה.

"כשהבנו שאנחנו פועלים במודל תפעולי החלטנו על זכיינים, מנהלי חנויות שייקחו אחריות על הפעילות וכך נוכל להתמקד בהרחבת הפעילויות", אמר מנכ"ל קוויק אבירם גנות.

שינוי נוסף ומשמעותי שצפוי בטווח הבינוני הוא חיוב עבור המשלוחים, שכיום אינם עולים כסף וגורמים ללקוחות לבצע משלוחים בתדירות גבוהה יותר. שופרסל ויתר הרשתות גובות כ-30 שקל למשלוח.

 

מעוניין הזיכיון לרשת מובילה? התקשר עכשיו 1700-720-720 או לחץ כאן.