נורית קדוש, כלכליסט

האצת פיתוח מכירות האון ליין, חיזוק המותג הפרטי והמשך התייעלות נדלנית סייעו לשופרסל לחתום את 2016 עם עלייה של 3% בהכנסות – שהסתכמו ב- 11.8 מיליארד שקל. הרווח הנקי השנתי זינק ב-71% והסתכם ב-262 מיליון שקל – מול 153 מיליון שקל בשנת 2015.

בתוך כך, בהמשך לדיווח המיידי של החברה בשבוע שעבר על ביצוע בדיקות היתכנות ראשוניות לרכישת רשת ניו-פארם, אישר אתמול דירקטוריון החברה להנהלה להתחיל במשא-ומתן מול קבוצת המשביר לרכישת רשת ניו-פארם. על פי הנתונים שבידי שופרסל, רשת ניו-פארם הינה בעלת פעילות קמעונאית בתחום הקוסמטיקה והדראגסטור ובתי מרקחת, מפעילה כ- 68 סניפים, ובעלת היקף מכירות שנתי של כ- 700 מיליון שקל. בשופרסל ציינו כי בשלב זה, טרם גובשו הסכמות בין הצדדים, לא ניתן לתת אומדן למחיר הרכישה, אין כל וודאות כי יושגו הסכמות בין הצדדים או שייחתם הסכם בין הצדדים.

עוד נמסר שככל שיתגבשו הסכמות בין הצדדים, העסקה תצריך, בין היתר, גם את אישור הממונה על הגבלים עסקיים. מכירות שופרסל בחנויות זהות עלו ב-2016 ב-4.4%, בזכות שינויים במבנה שוק קמעונאות המזון – ובראשם קריסת מגה – וכן משינויים בהרכב סל הקניות. המכירות למ״ר רשמו עליה של 7.1%, בעקבות עלייה במכירות מן הצד האחד וצמצום שטחי מסחר עודפים מן הצד האחר. הרווח הגולמי בשנה החולפת עלה ב-9% לכ-3 מיליארד שקל. העלייה ברווח הגולמי הושגה בין היתר בזכות התחזקות המותג הפרטי, שמכירותיו מהוות 21% ממכירות הרשת, ומשיפור בתנאי הסחר מהספקים. הרשת רשמה עלייה בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות בין היתר בעקבות עלייה בשער המינימום. למרות זאת, שופרסל הכפילה את הרווח התפעולי בשנה החולפת ל-306 מיליון שקל, 2.6% מהמכירות, לעומת 151 מיליון שקל ו-1.5% בשנת 2015. לשורת הוצאות המימון התווספו 31 מיליון שקל, בעיקר בשל עלייה ברווח השנתי לפני מס. עלות שכרו של איציק אברכהן מנכ״ל שופרסל הסתכם בשנה החולפת ב-7.42 מיליון שקל – מתוכם 2.5 מיליון שקל שכר, 2 מיליון שקל מענק ו-2.86 מיליון שקל תשלום מבוסס מניות.

תגמול 5 הבכירים ברשת הכוללים מלבד אברכהן את שלמה זהר המשנה למנכ״ל, אורי קילשטיין סמנכל הסחר, דוד לרון סמנכ״ל התפעול וערן מאירי היועץ המשפטי, הסתכם ב-18.4 מיליון שקל. עם פרסום הדוחות אמר אברכהן: ״במהלך שנת 2016 פעלה שופרסל להעצים את פעילותה בתחום הדיגיטל ולקדם את המותג הפרטי, לצד פעילות מסחרית ענפה לשיפור תנאי הסחר של החברה. זאת לצד המשך צמצום שטחי מסחר וסגירת סניפים לא יעילים. כל אלו הביאו לשיפור משמעותי ברווחיות הגולמית של החברה וזאת תוך שימור רמות מחירים הוגנות ותחרותיות לצרכן הישראלי.

אנו פועלים כל העת לבחינת מקורות צמיחה חדשים, מתוך מטרה להציע ללקוחות את המענה החדשני והרלוונטי ביותר לצרכיהם. בנוסף, החברה מקדמת תחומי פעילות עסקיים חדשים אשר ירחיבו את מעגל השירותים והמוצרים שיוצעו לציבור הלקוחות״, הוסיף אברכהן.

רוצים להיות זכיינים של אחת מהרשתות המצליחות? התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן.