אורנה יפת, כלכליסט

אסף גרינברג במו"מ למכירת אחד משלושת סניפי הפיצריה למוטי ריכטר, בעבר מנהל פיצה האט. בענף טוענים שבחודשים האחרונים פעל גרינברג למכירת הרשת כולה

אחרי שמכר את הסושיה לקבוצת קפה קפה , אסף גרינברג מנסה למכור את רשת הפיצריות פאפא ג'ונס. ל"כלכליסט" נודע כי גרינברג מנהל משא ומתן למכור את סניף הרשת ברחוב דיזנגוף בתל אביב למוטי ריכטר, שהיה בעבר זכיין של פיצה האט וניהל את רשת המסעדות. ככל הנראה, העסקה תיעשה בתמורה לחובות שצברה פאפא ג'ונס.

לפאפא ג'ונס שלושה סניפים פעילים בתל אביב, רחובות וחיפה, לאחר שהסניף שפעל בנתניה נסגר לפני כמה חודשים. בענף המסעדנות טוענים כי גרינברג מוכר את הפעילות של שלושת הסניפים, אך גרינברג מכחיש וטוען כי הוא מנהל משא ומתן רק על הסניף התל אביבי. "מוטי קונה פעילות של סניף אחד וזה במשא ומתן בשלב זה. אין שום עסקה על כל הרשת, לא עם מוטי ולא עם אף אחד אחר", מסר גרינברג בתגובה.

בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלה של פאפא ג'ונס, שכן בחודשים האחרונים גרינברג פנה לשחקנים בשוק המסעדנות והציע להם לרכוש את הפעילות של הסניפים, וזאת במסגרת הליך היפרדות מנכסים של קבוצת הסושיה פרנג'ליקו. כפי שנחשף ב"כלכליסט", מכרו גרינברג ושותפו לשעבר מושיקו טיילר גם את רשת הסושיה לרונן נימני, הבעלים של קבוצת קפה קפה. נימני רכש 18 סניפים מתוך 29 סניפים של הסושיה פרנג'ליקו בסכום שהוערך ב-10 מיליון שקל. ספקים של הרשת מספרים כי לרשת חובות שמוערכים במיליוני שקלים, ולחלקם חזרו צ'קים שנתנה פאפא ג'ונס. את עסקי פאפא ג'ונס לא ניתן להפריד מעסקי הקבוצה כולה, שנגדה עומדות תביעות.

בחודש שעבר הגיש בנק מזרחי טפחות תביעה בהיקף של כ-748 אלף שקל נגד הסושיה בע"מ, אסף גרינברג, מושיקו טיילר, וחברות בבעלותם שהיו ערבות לסושיה. התביעה הוגשה באמצעות בא כוח הבנק עו"ד מורן סלמן לבית משפט השלום קריות. על פי כתב התביעה, בשנת 2013, בתקופה שהסושיה היתה בבעלות גרינברג וטיילר, הבנק פתח לסושיה חשבון עו"ש עסקי בסניף מרכז עסקים חיפה, שהפך לחשבון דביטורי בגלל משיכות יתר, אי-פירעון שטרות, היעדר ביטחונות ואי-תשלום חיובים בכרטיס אשראי. "למרות דרישות חוזרות ונשנות מצד התובע (הבנק), לא מילאה הנתבעת אחר התחייבויותיה כלפי התובע, והחשבון, נכון ל-20.9.19, מראה יתרה דביטורית בסך 682,358 שקל, בין היתר בגין יתרת הלוואה לא צמודה", טען הבנק בתביעה.

ב-2015 פתח הבנק חשבון נוסף לסושיה שאף הוא צבר יתרה שלילית של 65,670 שקל. הבנק דורש מבית המשפט לחייב את גרינברג וטיילר והחברות בבעלותם לשלם את החוב של בתוספת ריבית והצמדה ולחייב אותם בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד. אסף גרינברג סירב להגיב לעניין התביעה.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.