אייל פישמן מנהל מו"מ למכירת רשת סליו

אייל פישמן מנהל מו"מ למכירת רשת סליו

פישמן רשתות הציבה על המדף את אופנת הגברים סליו. ל"כלכליסט" נודע כי החברה, בעלת הזיכיון להפעלת סניפי סליו בישראל, מנסה למכור את פעילות הרשת, וזה כמה חודשים שהיא מנהלת על כך משא ומתן עם רשת האופנה זיפ. על פי הערכות בענף, המחיר שדורש יו"ר פישמן רשתות אייל פישמן, עומד על 13 מיליון שקל, ונמוך ב־2 מיליון מהסכום שדרש לפני כמה חודשים.


עסקיו הציבוריים של אבי המשפחה אליעזר פישמן סובלים באחרונה מקשיים פיננסיים על רקע הסדר החוב במירלנד, זרוע פעילות הנדל"ן ברוסיה, שנפגעה מקריסת הרובל והמשבר הכלכלי במדינה. על רקע זה, סליו אינה הרשת היחידה שמשפחת פישמן מנסה לממש בתקופה האחרונה: לפני מספר חודשים נפגש אייל פישמן עם גורמים בענף הקמעונאות לבחינת אפשרויות למכירת הרשת שבה מחזיקה קבוצת פישמן כ־90%, לאחר שצברה חובות של 300 מיליון שקל לבעלי אג”ח ולבנקים.


 "רשת סליו לא על המדף כמו שהום סנטר לא היתה על המדף", אמר ל"כלכליסט" אייל פישמן. "יום אחד סליו תימכר כי אין לה שום ערך אסטרטגי עבורנו, אבל היא גם לא נטל. אם הרשת היתה על המדף, היינו לוקחים מישהו שיחפש קונה. כשמישהו רציני ומתאים פונה, אנחנו מתייחסים אליו ברצינות, בסליו ובכל מקרה אחר”.


לסליו, רשת האופנה הצרפתית שבבעלות סליו אינטרנשיונל של האחים היהודים מרק ולורו גרוסמן, 35 סניפים בקניונים ומרכזי מסחר ברחבי הארץ. זיפ היא חברה משפחתית שהוקמה ב־2003 ונמצאת בבעלות זאב אהרונסון. הרשת פונה לגברים ולנשים ומציעה פריטי לבוש במחירי אמצע, בין פוקס לסליו, וכוללת 54 סניפים. לטענת החברה מחזור המכירות השנתי שלה עומד על 100 מיליון שקל. זיפ מעסיקה 450 עובדים, מתוכם 16 עובדים במטה החברה בפארק אפק. מחסני החברה ממוקמים בברקן.


 אם המכירה תצא לפועל בכוונת הרוכשת לאחד את המערכות הלוגיסטיות של שתי הרשתות ולהפעיל את רשת סליו בעלויות נמוכות יחסית בשל הייעול והסינרגיה בין שתי הרשתות.


 בעלי זיפ זאב אהרונסון מסר בתגובה: "אנחנו נמצאים במשא ומתן עם פישמן זה מספר חודשים. אני לא מעוניין להגיב על הסכומים הנוגעים לעסקה".


מתעניין/ת בפגישת יעוץ בנוגע לרכישת זיכיון בתחום הלבשת גברים?? לחץ/י כאן