אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת המשביר תפתח שלוש חנויות ראשונות של מותג הספורט הבינלאומי בעזריאלי אילון, חיפה ומלחה בירושלים. עלות הקמה: 4.5 מיליון שקל לחנות.

קבוצת המשביר, בעלת הזיכיון, תפתח שלוש חנויות ראשונות של מותג הספורט הבינלאומי אינטרספורט בקניונים של קבוצת עזריאלי, והיא מנהלת משא ומתן מתקדם גם לפתיחת חנות באילת בקניון אייס מול.

הסניף הראשון ייפתח בתחילת 2018 בקניון עזריאלי אילון, אותו מנהלת רינה טל. חנות המשביר לצרכן שפועלת בקניון תוסב לחנות של מותג הספורט הבינלאומי ותהיה לחנות הראשונה של אינטרספורט בישראל. "מדובר בחנות של 860 מ"ר שלא מספיקה לחנות המשביר. היא ממוקמת באזור טוב בקניון, ולכן הוחלט להסב אותה בעצה אחת עם קבוצת המשביר", מסביר ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי. "בשני קניונים נוספים נפנה למותג מקום ונעשה שינויים בקניון".

חנויות נוספות של הרשת צפויות להיפתח במחצית הראשונה של 2018 בקניון עזריאלי חיפה ובעזריאלי ירושלים (מלחה), לאחר שהחברה השוויצרית תאשר את המיקומים. גודלן של החנויות יעמוד על 800־1,500 מ"ר, מה שדורש מהנהלות הקניונים לפנות שטחים בתיאום עם השוכרים האחרים. עלות הקמת חנות אינטרספורט תעמוד על כ־4.5 מיליון שקל.בשבוע שעבר ערכו בכירי המשביר ומנכ"ל קניוני עזריאלי סיור במטה החברה בשווייץ ובסניפים של אינטרספורט. אינטרספורט מתכננת להקים בישראל 15־20 חנויות עצמאיות.

בשלב שני של החדרת המותג לישראל, לקראת חורף 2018, יוסבו 13 מחלקות הספורט בתוך חנויות המשביר לצרכן לחנויות אינטרספורט, בקונספט של חנות בתוך חנות. כמו כן תשיק קבוצת המשביר אתר סחר של רשת אינטרספורט בישראל שישב על הפלטפורמה של האתר הבינלאומי. שלוש ענקיות ספורט מגיעות לישראל בתוך שנה: פוטלוקר, בזיכיון של קבוצת פוקס, כבר החלה לפרוס חנויות בקניונים, אינטרספורט ודקטלון, שכבר חתמה עם גזית גלוב על הקמת חנות ענק ראשונה בראשון לציון. הכניסה של רשתות הספורט מזכירה את זו של רשתות האופנה הבינלאומיות לישראל בסוף 2009, ובהן גאפ ו־H&M. המהלך הוביל לתחרות עזה ולהיעלמות שחקנים חלשים, כגון מעצבי אופנה למיניהם. חלק מהשחקניות הבינלאומיות בעצמן לא שרדו את התחרות ויצאו מישראל, ובראשן גאפ. בנטון אף היא עשתה ניסיון נוסף להכנס בפעם השלישית לישראל שכשל אף הוא."באוקטובר החברה העולמית משיקה אתר סחר חדש", אמר איתן ליליאן, מנהל פעילות אינטרספורט בקבוצת המשביר. "אנחנו נהנים במסגרת ההסכמים שלנו עם החברה העולמית מהפלטפורמה והפרסום שלהם. ככל הנראה נתחייב בתקופת ההשקה לשילוח חינם בתוך 48 שעות". לדבריו, המשביר תיהנה מהסכמים בינלאומיים של אינטרספורט עם מותגי הספורט המובילים: "כשאני מנהל מו"מ מול נציגות של אדידס או נייקי בישראל אני בכובע של אינטרספורט ומקבל מחירים של הרשת העולמית". לאינטרספורט 5,500 חנויות ב־45 מדינות באירופה. ברשת נמכרים כל מותגי הספורט. ב־2015 הסתכמו מכירות הרשת ב־11 מיליארד יורו.

 

רוצים להיות זכיינים של אחת מהרשתות הגדולות בארץ? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.