ארומה ישראל מעלה מחירים – התפריט יתייקר ב-12% בממוצע

ארומה ישראל מעלה מחירים - התפריט יתייקר ב-12% בממוצע

רשתות בתי הקפה משיקות כל העת תפריטים חדשים כדי לגוון את המזון ללקוחות וכדי להתאימו לעונה, אך התואנה של עדכון התפריט היא לא פעם "תירוץ" של אותן הרשתות להעלות מחירים בתקווה שהלקוחות לא ישימו לב. לרוב, אם מדובר בהשקת תפריט חדש שאיננה טומנת בחובה הפתעה של עליית מחירים, תדאג הרשת לעדכן את כלי התקשורת ואולי אף תגדיל לעשות ותזמן עיתונאים למסיבת עיתונאים לרגל התפריט החדש.


אלא שזה לא מה שקרה השבוע בארומה ישראל. הרשת ביצעה בשבוע החולף עליית מחירים שמגיעה עד ל-17% בחלק ממוצרי התפריט. ברשת טוענים כי המהלך בא לאור התייקרות התשומות, אך בדיקת התפריט מגלה כי את ההתייקרות הגדולה ספגו הסלטים הנמכרים ברשת, שחלקם התייקר ב-17%, אף שלא היינו עדים לאחרונה לעלייה משמעותית במחירי הירקות.


כך לדוגמה סלט עוף גדול, בישיבה במקום, שמחירו עמד על 42 שקל, התייקר ב־17% ועולה עתה 49 שקל. גם מחירו של סלט הטונה הגדול, בישיבה בסניף, עלה בכ־13%. הסלט שנמכר בתפריט הקודם ב־39 שקל מתומחר בתפריט החדש ב־44 שקל. מחירי הסלטים הרגילים עלו בכ־11%. כך סלט החלומי, הסלט הירושלמי וסלט השוק התייקרו מ־35 ל־39 שקל.


מחירי הקפה, ארוחות הבוקר והכריכים נשארו על כנם, אך לעומתם, המאפים התייקרו ברובם בשיעור של 8%-13%. מחיר הקרואסון הרגיל עלה ב־9% ל־12 שקל, עוגיית אלפחורס התייקרה ב־13% ותעלה כעת 9 שקל, מאפה פילו ומאפה תמרים התייקרו ב־11% ויעלו 10 שקלים במקום 9 שקלים, עוגיית שוקולד צ'יפס התייקרה ל־11 שקל ובראוניס עלתה ב־9% מ־11 ל־12 שקל. מאפי הדניש יעלו 13 שקל בתפריט החדש.


גם את מחיר המיצים הטבעיים, שבתפריט הישן עמד על 15 שקל, העלתה החברה ב־7% ל־16 שקל,.הרשת הורידה מהתפריט הנוכחי את הבירה שמחירה עמד בעבר על 17 שקל לבקבוק.


לא מן הנמנע כי את מחירי הקפה בחרה הרשת שלא להעלות בגלל מלחמת המחירים בענף הקפה מאז כניסתה של קופיקס, שפגעה במתחרות בענף בכל  מה שקשור לרכישת קפה "על הדרך" וכבר מונה 80 סניפים כיום. קופיקס עשתה סוג של מהפכה בענף כשנכנסה לשוק והציעה קפה ב־5 שקלים.


ארומה ישראל וארומה תל אביב היו הראשונות שהגיבו לכניסת המתחרה והורידו את מחיר הקפה טייק אוויי. ארומה  ישראל הפחיתה את מחירה של כוס קפה הפוך מ־11 שקל ל־8 שקלים, וארומה תל אביב שמכרה את הקפה ההפוך ב־10 שקלים, הפחיתה אותו גם היא ל־8 שקלים.


עליית המחירים של ארומה עשויה להיות יריית הפתיחה שתגרור התייקרות מצד יתר רשתות הקפה. אלה מלינות כל העת על שכר הדירה הגבוה, על תשלומי הארנונה והחשמל ועל שכר העבודה שהתייקר אף הוא בשנתיים החולפות. עם זאת, אין חילוקי דעות כי ארומה ישראל ביצעה עליית מחירים דרסטית בתפריט, שעשויה לפגוע במיצוב של הרשת ככזו המציעה תמורה לכסף שמשלם הצרכן, שכן היא מצמצמת משמעותית את פער המחירים אל מול בתי הקפה המתחרים. נשאלת השאלה אם צרכן שמתבקש לשלם 49 שקל לסלט עוף בארומה יעדיף להזמין אותו בארומה ישראל או לפנות לבתי קפה אחרים.


מארומה ישראל נמסר בתגובה כי "לראשונה זה שנתיים ולאור עלייה במחירי התשומות, אישרנו העלאה במחירון המקסימום של הסלטים וחלק מהמאפים. עלייה זו משקפת העלאה של כ־2% במחירון המקסימום של כלל התפריט".