נורית קדוש, כלכליסט

רשת בתי הקפה ארומה ישראל, בת 140 הסניפים, מעמיקה אחיזתה בשוק הקפה ומשיקה קפסולות קפה לשימוש ביתי, המותאמות למכונות נספרסו. מדובר בכניסה ראשונה של הרשת לקטגוריה המצויה בתנופת צמיחה. החשיפה הגבוהה של הצרכנים לרשת עשויה לאפשר לה להשיג נתח שוק לא מבוטל.

בצעד זה מצטרפת ארומה, באיחור יחסי, לרשתות הקפה אילנ'ס, קפה ג'ו ורשתות השיווק שופרסל ורמי לוי, המשווקות קפסולות קפה המתאימות למכונות נספרסו.הכניסה לשוק הקפסולות התאפשרה לאחר שב־2013 פג הפטנט של נספרסו, שמנע ייצור ושיווק קפסולות תואמות למכונת החברה. פקיעת הפטנט הולידה לא מעט שחקניות בעולם ובישראל שניסו לנגוס בנתח של מובילת הענף.

קטגוריית הקפסולות מצויה בצמיחה דו־ספרתית זה מספר שנים. על פי הערכות, שוק הקפסולות בישראל מגלגל 350 מיליון שקל בשנה, והוא מוכר כ־250 מיליון קפסולות בשנה. נספרסו אחראית לכ־160 מיליון קפסולות בשנה, וחולשת על כ־65% מהשוק, למרות התמחור הגבוה בעשרות אחוזים מזה של המתחרות.

מחיר קפסולה של נספרסו עומד על 2-2.6 שקלים, לעומת 1-2 לקפסולה תואמת. השמירה על מעמדה כמובילת השוק התאפשרה בין היתר בזכות אפליקציה להזמנת משלוחים הביתה או לאחד הסניפים.

גם בעולם פועלת נספרסו באופן דומה, וביולי החולף דיווחו סוכנויות הידיעות כי לראשונה נספרסו תמכור קפסולות מחוץ לחנויות הבוטיק שלה, זאת בניסיון להתניע מחדש את מכירותיה וכחלק מהמאבק בקפסולות זולות שהושקו על ידי מתחרותיה. במסגרת זאת נערכה החברה לאפשר ללקוחותיה להזמין קפסולות ולאספן מדלפקי השירות ברשתות שונות במחיר זהה לזה שבחנויות הבוטיק.

בשלב זה מחלקת הרשת קפסולות חינם להתנסות בבית, ובהמשך יושקו מארזים בני 40 קפסולות במחיר 67 שקל. לקוחות הרשת המחזיקים את הכרטיס הנטען, המקנה 10% הנחה, יוכלו לרכוש באמצעותו את הקפסולות בכ־60 שקל.

בשונה מהקפסולות הקיימות בשוק, את הקפסולות של ארומה יש לשמור במקרר או במקפיא, אולם הן יכולות לשהות עד 48 שעות מחוץ למקרר. לפי ארומה, יש לשמור את המוצר בקירור מפני שהם מקפסלים את הקפה מיד לאחר קליית הפולים וטחינתם. תהליך זה נועד לצמצם את שחרור הפחמן הדו־חמצני, אך מחייב שמירה של הקפסולות בקירור, אחרת רמת אטימותן נפגמת. הקפה שבקפסולות מגיע מבית הקלייה של ארומה ומציע את תערובת הקפה הנמכרת בסניפים.

בשלב זה יוצעו קפסולות בצבעי אדום ושחור לתערובות החזקות יותר, כסופות להכנת קפוצ’ינו ולבנות ללא קפאין. בהמשך בכוונת הרשת לאפשר הזמנת הקפסולות גם דרך האפליקציה של הרשת.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת מהרשתות הגדולות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.