אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת GEG בבעלותו של איש העסקים גולן עינת מתרחבת בתחום המסעדנות. עינת, הבעלים של רשת ארומה תל אביב ומבעלי רולדין, נכנס לעסקי ההמבורגר ורכש 50% מרשת ההמבורגרים קפטן שבבעלות האחים אשר וברק לב. העסקה נעשתה לפי שווי של 12 מיליון שקל לשישה סניפים.

קפטן הוקמה לפני כשנתיים על ידי האחים אשר וברק לב, שמחזיקים ב־15% מארומה ישראל. הקונספט של הרשת דומה לזה של רשת ארומה ומושתת על מוצר טרי, המיוצר במקום, מהיר ובמחיר נגיש. אשר לב, שהחל את דרכו בארומה ישראל כשהיה סטודנט ועבד כשליח בסניף הראשון של ארומה ברחוב הלל בירושלים, מחזיק בבעלות על סניף ארומה ישראל בהר הצופים בירושלים, בסמוך לאוניברסיטה העברית. ביחד עם אחיו ברק הם מחזיקים גם בבעלות על סניף אם הדרך. אשר לב גם שימש כמנכ"ל ארומה ישראל במשך ארבע שנים, בין 2010 ל־2014, ובשנת 2006 ניהל את פעילות הרשת בצפון אמריקה והקים את הסניפים בניו יורק וקנדה.

העסקה הנוכחית של מכירת 50% מקפטן לגולן עינת מהווה שיתוף פעולה לא קונבנציונלי בין הבעלים של ארומה תל אביב לבין בעלי מניות בארומה ישראל. קפטן מונה כיום שישה סניפים: במתחם התחנה בירושלים, בקריית אונו, בחדרה, ושלושה סניפים בתל אביב — בצומת הפיל, ברחוב יהודה מכבי ובכיכר רבין. קפטן אף מיזגה לתוכה שני סניפים של רשת ההמבורגרים וולפנייטס שפעלו בתל אביב, והפכה אחד מהם לסניף של קפטן.

תחת הבעלות החדשה הרשת צפויה להתרחב בפריסה ארצית במהירות יחסית. עד סוף 2018 קפטן צפויה לפתוח סניפים חדשים במגדלי אלון בתל אביב, בגבעתיים, ברעות, במבשרת, במרכז זיו בחיפה, וכמו כן הרשת מנהלת משא ומתן לפתיחת סניפים בבית קמה ובהרצליה פיתוח. גודל הסניפים של קפטן נע בין 80 ל־120 מ"ר, ובפתיחה של כל סניף מושקעים בין 800 אלף שקל למיליון שקל. כיום יש ארבעה סניפים של קפטן שפועלים בזכיינות והיתר בבעלות, אבל הרשת במגמה של התרחבות על ידי זכיינים. על פי תוכניות ההתרחבות של הרשת, עד סוף 2019 היא צפויה למנות 20 סניפים.

מחזור המכירות בחברות של GEG, שמנוהלת על ידי המנכ”ל משה הלוי, מוערך במיליארד שקל בשנה. רשת רולדין, שבה הקבוצה מחזיקה 50%, צפויה להגיע ל־100 סניפים, וארומה תל אביב צפויה למנות 50 סניפים עד סוף 2019. לקבוצה גם נכסי נדל”ן שבהם השקיעה בשנים האחרונות סכומים המוערכים במעל 200 מיליון שקל. ביולי 2014 רכשה GEG של עינת גם 40% מקבוצת מועדוני הזאפה לפי שווי של 60 מיליון שקל.

עינת, השותף בין היתר ברשת מרפאות צבר, השלים בינואר 2014 את רכישת השליטה ברשת ארומה תל אביב כשרכש 25% מידי סהר שפע לפי שווי של 60 מיליון שקל לרשת. בשנת 2012 הוא נכנס שותף ברשת בתי הקפה והקונדיטוריות רולדין ורכש מידי המייסדים, האחים חקק, 50% לפי שווי של כ־80 מיליון שקל.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.