גזית גלוב רוצה להקים קניון ביבנה

גזית גלוב רוצה להקים קניון ביבנה

גזית גלוב ישראל ממשיכה להתרחב בתחום הקניונים והנכסים המניבים. ל-TheMarker נודע כי בימים אלה מנהלת החברה מו"מ עם בעלים פרטיים של קרקע ביבנה, לצורך הקמת קניון.


 


עוד נודע כי הקרקע המיועדת נמצאת בגבול אזור התעשייה של יבנה ושטחה כ-6 דונם. בשלב זה הקרקע היא בשימוש חורג ומיועדת בתב"ע לתעשייה, כאשר הכוונה היא לשנות את הרישום בתב"ע לקרקע המיועדת למסחר.
 


בכוונת גזית גלוב ישראל להקים ביבנה קניון ראשון שיתפרש על פני שלוש קומות ושטח מסחרי של כ-15 אלף מ"ר, כולל מתחם של שלושה בתי קולנוע וחניון תת-קרקעי.



תחום הקניונים אינו זר לחברת גזית גלוב ישראל, המפעילה מרכזי קניות בחו"ל ומחזיקה ומנהלת שמונה נכסים של מרכזים מסחריים פעילים בשטח כולל של כ-100 אלף מ"ר.



עם המרכזים שמפעילה גזית נמנים מרכז חורב בחיפה, 50% מהפאואר סנטר בעפולה, מיקאדו סנטר בשכונת תל ברוך החדשה, קניון רוטשילד בראשון לציון (שנרכש ב-2005 ב-185 מיליון שקל), פאואר סנטר בשדרות משה דיין בראשל"צ ופאואר סנטר ביקנעם.



יותר מ-450 מרכזים מסחריים בעולם
גזית גלוב ישראל רכשה באמצע 2007 גם את קניון לב אפק בראש העין, תמורת כ-38 מיליון שקל. כמו כן קיבלה גזית גלוב ישראל, שהיא חברה בת של גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, את הזכויות להקמת מתחם מסחרי בצמוד לפרויקט YOOשל קבוצת חבס בתל אביב.



ברשות החברה כמה מרכזים הנמצאים בשלבי פיתוח, בהם מרכז מסחרי בכפר סבא, מרכז מסחרי במתחם מעוין שורק בראשל"צ (בצמוד למתחם איקאה החדש), ומרכז רמת אביב. באמצע 2007 מיתגה החברה את המרכזים המסחריים שלה תחת השם Gבהשקעה של מיליוני שקלים.
מנכ"ל גזית גלוב ישראל, רונן אשכנזי, הצהיר בעבר כי בכוונת החברה להגיע ל-20 מרכזים מסחריים בישראל.



עוד אמר אשכנזי כי "בגזית גלוב אוהבים יותר מרכזים שכונתיים מאשר קניונים: הם מגיעים לעתים לפדיונות גבוהים משל קניון, הרבה יותר מ-400 דולר למ"ר".



בעולם מחזיקה גזית גלוב ביותר מ-450 מרכזים מסחריים, מתוכם כ-350 בצפון אמריקה וכ-100 באירופה. באמצע 2007 הכריזה גזית גלוב ישראל על השקעת 200 מיליון יורו ברכישה ובהקמה של מרכזים מסחריים בבולגריה.


 

מחברת גזית גלוב לא נמסרה תגובה על הדברים.