ארז לבנה, ביז פורטל

נתחיל מעובדה אחת בלתי ניתנת לערעור, בעולם שבו קמעונאיות האופנה מתרסקות אחת אחרי השנייה, בעקבות התחרות הגוברת במסחר המקוון – קבוצת פוקס, הכוללת בתוכה גם את ללין, שילב, אמריקן איגל, מנגו ועוד, מכה את התחזיות ואת השוק פעם אחר פעם.
נכון לסוף מרץ 2019 לחברה 712 חנויות בישראל. החברה פועלת בחו"ל באמצעות זכיינים של מותגיה הישראליים, פוקס וללין, ב-167 נקודות מכירה בכ-12 מדינות ברחבי העולם.

כמו כן החברה היא בעלת זיכיון למותג נייקי בקנדה, שם היא מפעילה 7 חנויות. בנוסף, מפעילה החברה אתר מכירות באינטרנט של מותגיה ומותגים נוספים, תחת השם טרמינל X.

החברה נשלטת על ידי ויזל אחזקות ואברהם פוקס, המחזיקים ביחד בכ-49.5% מהמניות. הנהלת החברה, בראשותו של ויזל, השכילה, בניגוד למגמה בשוק האופנה המקומי ולחברות האופנה האחרות, לייצר מנועי צמיחה יצירתיים ומשמעותיים, לעיתים קרובות מחוץ לקופסה, מבלי לייצר קניבליזציה, ואשר צפויים להערכתנו להמשיך ולספק לה יציבות ויכולת צמיחה משמעותית גם בעתיד", קובע מאיר סלייטר מווליו בייס.
"אסטרטגיית החברה צפויה להערכתנו להמשיך ולתמוך בהובלת תחום האופנה בישראל ולהביא את החברה לא רק להתמודד עם האתגרים שמציב שוק האופנה, אלא אף להוביל גם בהם.

"מודל הערכת השווי שביצענו לפוקס גוזר לחברה שווי של כ-1.8 מיליארד שקלים, גבוה בכ- 29% לעומת מחיר המנייה הנוכחי. לאור זאת אנו מסקרים את פוקס בהמלצת קנייה ובמחיר יעד של 132 שקל למנייה.

ועכשיו לשאלת מיליון הדולר: מה יקרה כשאמזון תיכנס לישראל
כפי שקרה בלא מעט מדינות בעולם ובמיוחד בארצות הברית, כניסת אמזון צפויה לפגוע בשוק הקמעונאות באופן רוחבי וכנגזרת גם בשוק האופנה. אמנם נכסיה של קבוצת פוקס מבוזרות ומפוזרות ברחבי העולם, עדיין מרבית נכסיה נמצאים בישראל ומתבססים על מרכזי מסחר.

וכמו שאנחנו כבר יודעים, הצרכן הישראלי מאוהב בקניות ברשת והמחירים האטרקטיביים שמגיעים עם המסחר המקוון, דבר שבטווח הקרוב והרחוק, יכול לפגוע בקניונים ובמרכזי הקניות, לב ליבה של קבוצת פוקס.

כלומר, אם פחות אנשים מגיעים היום לקניונים ביחס לעבר, אמזון תגביר את המגמה, שתוביל לפחות קונים פוטנציאליים בשטחי המסחר וחשיפה ליותר מותגים מתחרים. מגמה זו יכולה לפגוע לפוקס בבטן הרכה ומעניין יהיה לראות כיצד תתמודד עם המפלצת ששמה אמזון.

עם זאת, פוקס, להבדיל מחלק ממתחורתיה, התכוננה כבר לפני כשנתיים עם השקת אתר המכירות טרמינלX שמכירותיו בעלייה מרשימה, אם כי, ככל הנראה הוא עדיין מפסיד.

 

מעוניין לרכוש זיכיון לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשר עכשיו 072-3307915 או לחץ כאן.