ערן אזרן, דה מרקר

מניית קבוצת פוקס , שבשליטת הראל ויזל, עלתה ב-2.5%, על רקע תוצאות כספיות חיוביות לרבעון השלישי של 2017. הכנסות החברה גדלו ברבעון בכ-8% לכ-394 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016, בעוד הרווח הנקי שולש והסתכם בכ-20.6 מיליון שקל. להלן כמה נתונים מעניינים שעולים מתוך דו"חותיה של פוקס:

עיקר הגידול ברווח הנקי של פוקס הושפע מעלייה חדה ברווחיות הגולמית (רווח גולמי כשיעור מההכנסות). הרווחיות הגולמית היא פרמטר מרכזי להערכת ביצועיהן של חברות ריטייל, דוגמת פוקס. הרווחיות הגולמית עמדה ברבעון השלישי של 59.3%, בהשוואה ל-57.6% ברבעון המקביל ב-2016.

המשמעות היא שעל כל שקל שנכנס לקופה, פוקס הצליחה לשמור על כ-60 אגורות, וזאת בניכוי עלויות כמו רכש, כוח אדם וכו'. למעשה, בפוקס פועלים בהתמדה לשיפור ברווחיות הגולמית באמצעות ניהול מבצעים והנחות ברכש הסחורה, בין היתר באמצעות החלפת ספקים. גם התחזקות השקל מול הדולר תרמה לגידול ברווח הגולמי, שכן פוקס משלמת לספקים – בעיקר במזרח הרחוק – בדולרים.

דו"חותיה הכספיים של פוקס מלמדים כי הפעילות הרווחית ביותר עבורה היא דווקא מכירת מוצרי הטיפוח, שנמכרים ברשת ללין. הכנסות ללין עמדו ברבעון על כ-50 מיליון שקל – זינוק של כ-10% ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי המגזרי היה 7.2 מיליון שקל בהשווה ל-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מוצרי הטיפוח הם מגזר הפעילות הרווחי ביותר של פוקס – 14.3% (רווחיות תפעולית), בהשוואה לשולי רווח נמוכים של 2.6% במגזר האופנה ואופנת הבית בישראל ול-8.9% במגזר הזכיינות (Billabong, Nike, Foot Locker ועוד). הסיבה לרווחיות התפעולית הגבוהה בללין היא כנראה תחרות יחסית מתונה ואי שחיקת מחירים בצע עלויות רכש נמוכות. יצוין כי פוקס אינה מפרידה בין תוצאות הביגוד לאופנת הבית, כך שלא ניתן לדעת אם היא מרוויחה בפעילות הביגוד – שם יש לה שולי רווח נמוכים.

פוקס חושפת כי במהלך הרבעון המכירות למ"ר ירדו ל–1,129 שקל, בהשוואה ל–1,136 שקל למ"ר בתקופה המקבילה. בדומה, חלה ירידה במכירות חנויות זהות, כלומר חנויות שפעלו במתכונת מלאה ברבעון השלישי של 2017 וברבעון המקביל ב–2016. המכירות ברבעון היו 355 מיליון שקל, בהשוואה ל–356 מיליון ברבעון המקביל. ברשת ללין לעומת זאת, המכירות הזהות עלו מעט ל–39 מיליון שקל.

בדו"חות ציינה פוקס כי היא צפויה לפתוח בימים הקרובים את אתר המכירות החדש שלה באינטרנט – TERMINAL X. באחרונה הכניסה פוקס את הזכיינית רשת כשותפה באתר. לרשת הוקצו כ-25% מאתר המכירות, לפי שווי חברה של כ-200 מיליון שקל "לאחר הכסף".
הרשת התחייבה לשלם עבור המניות בשווי מזומן – זמן פרסום בערוץ 13 בשווי של 50 מיליון שקל ל-5-8 שנים. פוקס ציינה בדו"חות כי היא מעריכה שתידרש להשקעה של כ-40 מיליון שקל באתר בחמש השנים הראשונות. באתר צפויים להימכר מותגים של החברה, מותג פרטי (טרמינל X), ועוד 40 מותגים בינלאומיים.

לפי כעשרה ימים פוקס חנכה חנות נייקי ראשונה בטורונטו, קנדה, וזאת במסגרת הסכם זכיינות שחתמה עם נייקי העולמית. באחרונה החליטה נייקי לשנות את אסטרטגיית המכירות שלה בעולם; במקום למכור סחורה לחנויות "אולסייל" דוגמת רשת נורדסטורם בארה"ב, הוחלט לעבור למכור את מוצרי החברה במודל של זכיינות ריטייל, באמצעות חברות כמו פוקס.
פוקס מתכוונת לפתוח בתוך כשנתיים 8 חנויות נייקי בקנדה, בסביבת טורונטו בלבד. תוצאותיה של פוקס נפגעו ברבעון בשל הוצאות הקשורות לפתיחת החנות. במקביל, פוקס אף פועלת לפתיחת חנות ללין בקנדה.

 

מעוניינים לרכוש זיכיון לרשת אופנה? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.