אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת האופנה קסטרו מתחילה להוציא לפועל את הליכי הסינרגיה עם קבוצת הודיס אותה רכשה. הקבוצה הודיעה על השקת כרטיס גיפט קארד, love gift card, שיכלול את כלל מותגי הקבוצה, ואשר ישווק ללקוחות עסקיים ומוסדיים בראש השנה הקרוב וביתר שאת בפסח. לראשונה, תציע קסטרו לוועדי עובדים כרטיס שאינו מציע רק מותג אחד אלא את שבעת מותגי הקבוצה: קסטרו, הודיס, איב רושה, קרולינה למקה, אורבניקה, טופ טן ואקססורייז.

רון רוטר, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, מסר בשיחה "למרות שהצענו רק מותג אחד הכרטיס היה מוצלח ועכשיו שכנציע שבעה מותגים זה יהיה עוד אטרקטיבי. אני מעריך שהמכירות מכרטיס הגיפט קארד החדש יוסיפו לקסטרו הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה. זה מנוע צמיחה גדול מבחינתנו והוא מתאפשר ביתר קלות בעקבות המיזוג".

החברות הודיס וקרולינה למקה לא העניקו עד היום כרטיסי גיפט קארד לוועדי עובדים והביקוש לכרטיס של קסטרו לא היה גבוה במיוחד, לאור העובדה שוועדי העובדים מעדיפים להעניק כרטיס משולב שמאפשר רכישה במספר רשתות שיווק, כמו לדוגמה כרטיס "דרים קארד" של קבוצת פוקס שמשלב את כל פורטפוליו המותגים של הקבוצה. "קסטרו עמד ככרטיס 'סטנד אלון'", אומר רוטר. "השקנו אותו לפני חודש כשמרבית הארגונים כבר קנו מתנות לעובדים לראש השנה, אבל בפסח אני מעריך שהביקוש יגדל משמעותית. ככל שנכניס מותגים לקבוצה, נשלב אותם גם בגיפט קארד".

בתוך כך, הודיעה קסטרו על השלמת עסקת המיזוג עם חברות קבוצת הודיס. זאת המשך להסכם המיזוג שנחתם בין הצדדים ביוני השנה. ביוני האחרון הודיעה קסטרו כי היא משלימה את רכישת מלוא הבעלות על חברות קבוצת הודיס, שנתיים לאחר שרכשה 26.4% ממניות קבוצת הודיס שכוללת את החברות הודיס, קרולינה למקה, טופ טן, רשת אקססוריז לונדון ולאחר שרכשה 50% מרשת האופנה המוזלת אורבניקה.

בעקבות השלמת העסקה, צפוי ההון העצמי של קסטרו בספרים לגדול בכ-237 מיליון שקל, בשל פערי שווי מניית קסטרו כפי שנמדד עם השלמת העסקה, לעומת שווי החברות כפי עלה מהעבודה הכלכלית שפרסמה החברה.

שווי מניית קסטרו במועד השלמת העסקה, עמד על 102.5 שקל, בסיום יום המסחר בתאריך 15.8.2018 – שווי נמוך משמעותית מהשווי העולה מהעבודה הכלכלית שפרסמה החברה העומד על טווח של כ-124 עד 153 שקל למניה. בעקבות מדידה זו, צפויה החברה להכיר בהוצאה של

כ- 62 מיליון שקל, שהינה ההפרש בין השקעותיה של קסטרו בכל אחת מהחברות בקבוצת חברות הודיס, ערב העסקה הראשונה שנחתמה לפני שנתיים, לבין שוויין כפי שנגזר משווי המניה במועד השלמת העסקה. קסטרו מבהירה כי מדובר ברישום הוצאה חשבונאית חד פעמית, בהתאם ל- IFRS 3, שאינה תזרימית.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.