שני מוזס, גלובס

בעשורים האחרונים הפכה ישראל לאומת בתי קפה ומסעדות. בדומה לשווקים מפותחים בעולם, הציבור כבר לא מסתפק במזון בבית ואוכל בחוץ כפתרון קבע וגם כבילוי. מציאות זו באה לידי ביטוי בשלל אופנים, שאחד המרכזיים שבה הוא אופי הקניונים בישראל. אם בעבר הלא רחוק העוגן המרכזי של הקניונים, מבחינת בעלי הקניונים, היה חנויות האופנה, הרי שבשנים האחרונות, בצל הקשיים הנערמים בפני רשתות אופנה רבות, רשתות ההסעדה תופסות נפח הולך וגדל משטחי המסחר בקניונים. זהו הפוטנציאל שקרן אייפקס, שמנוהלת בישראל בידי זהבית כהן, מצאה בשוק ההסעדה כשניסתה לרכוש את קבוצת קפה קפה, קבוצת הרשתות הממותגות של מסעדות ובתי קפה הגדולה בישראל – אם תרצו ה"פוקס" של תחום האוכל.

לפני כשנה, כפי שאנו חושפים היום לראשונה, פנתה זהבית כהן, שבעבר כבר קנתה גופים שהם הגדולים בשווקים שבהם הם פועלים בישראל (תנובה, פסגות ושולץ למשל), לרונן נימני, המייסד והבעלים של קבוצת קפה קפה. כהן רצתה לרכוש את קפה קפה, בין היתר מאחר שמדובר ברשת שמחזיקה בשורה ארוכה של רשתות ממותגות, בהן בתי הקפה קפה קפה, לחם ארז, כספי ופרש, ואולם, זה לא יצא לפועל. ככל הידוע המגעים הצמידו לרשת שווי של כ-260 מיליון שקל, אך לפני חודשים אחדים, לקראת סופה של 2018, גוועו המגעים בין הצדדים ונימני ממשיך להובילה ביד רמה ומתכנן לה המשך צמיחה בדרך שהיא כבר צועדת בה.

"בחודשיים הראשונים של השנה אנחנו מרגישים גידול בתנועה. לכן אנו עם תקווה ש-2019 תהיה שנה טובה יותר מהשנים שקדמו לה עבור קבוצת קפה קפה. להבדיל משנים קודמות, השנה הערך המוסף שלנו כקבוצה גבוה יותר ואנחנו במקום יותר נוח מבעבר", אומר נימני בראיון מיוחד ל"גלובס". נימני מסרב בתוקף להתייחס למגעים עם אייפקס ומבהיר שהקבוצה תישאר בבעלותו.

רשת קפה קפה, שהוקמה בשנת 2001, מחזיקה ומפעילה כיום 13 מותגים שבאמצעותם היא רושמת מחזור הכנסות שנתי של כ-800 מיליון שקל ופועלת במודל של זכיינות. בסניפי כל הרשתות בקבוצה, ובמטה שלה, מועסקים 5,000 עובדים, שפועלים ב-250-240 סניפים בכל רחבי הארץ. מי שמחזיק בכל מניות הרשת הוא נימני, שגם מחזיק בנפרד בחברת הנדל"ן רומי וריו החזקות, "באמצעותה אנו מחזיקים נדל"ן בשווי מאות מיליוני שקלים, בדירות יוקרה, במרכזים מסחריים. אנו בונים כיום פרויקט על שטח של 5 דונם מול משתלת אהרוני, מול צומת הפיל".את דרכו החל נימני כאיש חיי הלילה בתל-אביב, מבלי שעשה את המסלול "הרגיל" של לימודים גבוהים באוניברסיטאות. "הייתי מעורב בתחילה במקומות כמו הניימס והפינגווין בתל-אביב", הוא מספר, ובהמשך "הקמתי את הפוקצ'ה בר בכיכר מסריק". הרשת המקורית שממנה החל את דרכה של קבוצת הענק שבבעלותו היום, ושעדיין בבעלותו המלאה, היא, כמתבקש, רשת בתי הקפה "קפה קפה". עם השנים הקבוצה שבבעלותו התרחבה וכיום היא מחזיקה בבעלות מלאה גם ברשתות נגיסה, לחם ארז ולחם בשר.

הקבוצה מחזיקה בנוסף גם בסחבק, הרשת שהקימה בשבועות האחרונים, ושמוכרת טוסטים בשריים, ולגביה הוא אומר "למעשה, לאחר 18 שנות פעילות של הקבוצה, זוהי הרשת השנייה שאנחנו בונים מאפס, אחרי בתי הקפה של קפה קפה. את יתר המותגים עד היום קנינו". בנוסף הוא מחזיק לפחות 50% מרשתות נוספות, שבראשן כספי ופרש כאמור וגם wok away ורובן, שלפני ימים ספורים חשפנו שהיא רכשה מחצית ממניות הרשת האיטלקית "פיאנו פיאנו".

 

מעוניינים לרכשו זיכיון לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.