גולן חזני, כלכליסט

לאחר שלפני 3 שנים מכרו בני הזוג שושי ואיציק אורן את יצרנית הצעצועים טייני לאב לדוראל הקנדית בכ-60 מיליון שקל, הם מוכרים כעת את רשת שילב שהקימו. הרוכש רונן אלעד יעביר לשניים תמורה נוספת המותנית בביצועי החברה בסך של 15-20 מיליון שקל.

רשת בגדי התינוקות שילב עוברת ידיים. ביום חמישי האחרון סיכמו בעלי שילב ומייסדי הרשת, בני הזוג שושי ואיציק אורן, על מכירתה לאיש העסקים רונן אלעד, מבעלי קבוצת הפועל פתח תקוה לשעבר. אלעד רכש את מניות החברה תמורת 100 מיליון שקל במזומן, כאשר במסגרת העסקה סוכם על תמורה נוספת המותנית בביצועים של החברה בסך של 15-20 מיליון שקל, שתועבר לבני הזוג אורן.

ככל הנראה, יקבל אלעד מימון בנקאי לעסקה מאחד הבנקים הגדולים, לאחר שהגופים הפיננסיים שאליהם פנה סברו כי מדובר בעסקה כלכלית טובה, והעבירו לאלעד הצעות למימונה תוך מתן ריביות נמוכות יחסית.

לפני ארבעה חודשים חתם אלעד על מזכר הבנות לרכישת שילב, ובתקופה זו ניהל בדיקת נאותות שבסיומה הוא חתם, כאמור, על הסכם לרכישת הרשת מידי בני הזוג אורן.

זו הפעם הראשונה לאחר מספר ניסיונות, שבעלי שילב מוכרים את החברה. בפעמים הקודמות שבהם נוהל המו"מ הפסיקו בני הזוג את המגעים בעיצומם, היות שלא היו שלמים עם המכירה. הפעם הזמן עשה את שלו, והמגעים בין הצדדים הבשילו לכדי הסכם. שילב היא הרשת הגדולה ביותר בישראל למוצרי תינוקות, ומונה כ-70 סניפים. הרשת מוכרת, בין היתר, ריהוט לחדרי תינוקות, עגלות לתינוקות ומוצרים משלימים. שתי הקטגוריות העיקריות שבהן הרשת פועלת הן אופנה לתינוקות וילדים עד גיל 7 וצעצועים לתינוקות ולפעוטות.

הרשת, המנוהלת על ידי ענת לוין, פועלת בשלושה קונספטים שונים – חנויות הריון, המתמחות בהזמנות לפני לידה; חנויות בתי חולים, המספקות את צרכי האם והרך הנולד בימים הראשונים שלאחר הלידה, וחנויות הורים, המיועדות לתינוקות, לילדים ולרוכשי מתנות. בנוסף מפעילה שילב חנות מקוונת שמציעה למכירה אלפי פריטים.

היתרון של שילב, כפי שהוצג לרוכשים פוטנציאליים, הוא בקשר ההדוק עם הלקוחות. מועדון הלקוחות של שילב, שסובב סביב עולמות התוכן של התפתחות התינוק והסביבה החברתית־משפחתית שעוטפת אותו, כולל כיום 270 אלף חברים המפולחים לשלושה קהלי יעד שונים – נשים בהריון, הורים צעירים וסבים וסבתות.

בעלי שילב הקימו בארץ את תחום חבילות הלידה, ובמשך שנים פעלה הרשת בשוק זה כמעט בבלעדיות. עם השנים קמו לרשת מתחרים, שאילצו אותה להתמודד עם העובדה שהמחירים בה נתפסים כגבוהים ולספק פתרונות תחרותיים.

המתחרה הבולטת של שילב היא רשת "מוצצים", שהוקמה שני עשורים וחצי אחריה. באופן סמלי פתחה הרשת בתחילת 2014 סניף מול קניון איילון ברמת גן, במקום סניף הדגל של שילב במקום שנסגר. שילב חנכה מאוחר יותר סניף חדש לא הרחק משם.

 

מחפשים זיכיון לאחת מהרשתות הגדולות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.