אורנה יפת, כלכליסט

רשת האופנה הגרמנית ניו יורקר סוף סוף עומדת להיכנס לישראל לאחר שנים של ניסיונות. הרשת מנהלת משא ומתן מתקדם עם קבוצת קניוני עזריאלי על פתיחת חנות ראשונה למותג בארץ. ככל הנראה, ניו יורקר בודקת אפשרות לפתוח את החנות בקניון עזריאלי הנגב, בבאר שבע. ניו יורקר נכנסת לישראל ללא זכיין מקומי ובלי מתווכים.

ניו יורקר שלחה נציגים של החברה לסיורי קניונים בישראל באוקטובר 2018. הנהלת החברה הבינלאומית שיגרה מיילים לקבוצות הקניונים הגדולות וביקשה מהן להיפגש לקראת כניסה לישראל.

בחודשים האחרונים הסתובבו בישראל נציגי החברה הבינלאומית וקיימו פגישות עם קבוצות הקניונים הגדולות בהן קבוצת עזריאלי, ביג, גזית גלוב ומליסרון. לא עם כולן התקדמו המגעים לכדי פתיחת חנויות ונראה כי גם בקניונים עצמם לא מיהרו לחזר אחרי המותג הבינלאומי, שכן ענף האופנה שרוי במשבר, ומכירות פריטי האופנה בקניונים נמצאות במגמת ירידה לטובת קניות מקוונות, וקניות בחו"ל.

"הם כתבו שהם לא ערוכים, ונעלמו", אומר גורם באחד מקבוצות הקניונים. "וגם אנחנו לא לחצנו יותר מדי להכניס אותם, כי המותג קצת איבד מערכו

ומהעניין בו בשנים האחרונות. לפני שנתיים חשבנו להכניס אותם, אבל היום הוא כבר לא מאסט".

בכירים בקניונים אומרים כי תמוה שמותג בינלאומי שוקל לפתוח חנות ראשונה דווקא בקניון בבאר שבע. "לרוב מותגים בינלאומיים שמגיעים לישראל נוהגים ואף מתעקשים לפתוח את הסניף הראשון שלהם בקניון מוביל ובמרכז הארץ. עזריאלי היא קבוצה גדולה וחזקה, אך קניון הנגב לא נמנה עם השורה הראשונה של הקניונים שלה", אמר גורם בענף הקניונים.

ניו יורקר הוא מותג אופנה המיועד לצעירים עד גיל 35, שמציע פריטי לבוש במחירים נוחים. תחת המותג משווקים פריטי אופנה לנשים וגברים. החברה מפעילה יותר מ-1,000 חנויות ביותר מ-40 מדינות בעולם ומעסיקה כ-16 אלף עובדים. תחת המותג ניו יורקר נמכרים גם בגדי ים, מוצרי הלבשה תחתונה, בגדי ספורט, תיקים, תכשיטים ומוצרי קוסמטיקה לנשים וגברים כגון בשמים, דאודורנטים, קרמים לגוף וסבונים.

בעבר ניסתה קבוצת פוקס לקבל את הזיכיון על המותג על מנת לתת מענה לרשתות אופנה צעירות כמו H&M ופוראבר 21 שבינתיים סגרה את החנויות בישראל. לפני פוקס ניסה גם מייסד הודיס יוסי גביזון, טרם המיזוג עם קסטרו, להביא את ניו יורקר לישראל.

מעזריאלי נמסר: "עזריאלי אינה מכחישה או מאשרת ידיעות הקשורות להתנהלות הפנימית של החברה".

 

מעוניינים להיות זכיינים של אחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.