המשביר לצרכן מתכוונת למתוח את המותג 365 לתחום הסלולר

המשביר לצרכן מתכוונת למתוח את המותג 365 לתחום הסלולר
רשת המשביר החדש לצרכן מקימה חברה-בת חדשה תחת השם 365c ומנהלת מגעים מתקדמים עם גופים פיננסיים בתחום הביטוח והבנקאות, להכנסת שותף בחברה-בת ב-20%. כך מגלה בראיון בלעדי ל"גלובס" רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן.

החברה החדשה תפעל במבנה של חמש זרועות בתחום הביטוח, שירותי נופש, ליסינג, שירותים פיננסים וכן סלולר. המודל המדובר מזכיר במידה מסוימת את מועדון הצרכנות חבר.

בכוונת הרשת למתוח את המותג 365 לתחום הסלולר על תקן מפעיל MVNO דהיינו, לשמש כמפעיל וירטואלי על גבי רשת קיימת של אחת מארבע המפעילות.

שלוש חברות כרטיסי האשראי ניהלו בשנה החולפת מגעים עם המשביר לצרכן החדש במטרה להנפיק כרטיס אשראי משותף ללקוחות המועדון, המונה 350 אלף בתי אב. נציין כי שביט חותר להכנסת חברת כרטיסי אשראי כשותפה בפעילות הפיננסית של החברה החדשה. אין מדובר רק בפעילות של הנפקה גרידא. ניסיונות של חברות כרטיסי אשראי, ביניהן ויזה כ.א.ל., להנפיק כרטיס עבור המשביר נענו בשלילה, שכן המטרה היא ליצור מעורבות גדולה יותר במודל של שותפות.

"אנחנו מקימים חברה חדשה שתאגד את כל הפעילויות מול חברי המועדון, קלאב 365" אומר שביט ומוסיף, "החברה תנפיק כרטיס אשראי, תמכור באינטרנט, תכנס לנופש ותיירות, ליסיניג ושירותים פיננסים. כיום היקף הפעילות שלה רק מדמי חבר הוא 35 מיליון שקל".

הפלטפורמה של מועדון הלקוחות תהווה ישות עסקית נפרדת שתאפשר הכנסת שותף. "אני רוצה להפריד את המשביר ממועדון הלקוחות גם בגלל התחרות. חבר מועדון יקבל גם שירותים פיננסים, שירותי נופש וביטוח. אני כרגע עם 350 אלף בתי אב פעילים ו-650 אלף מחזיקי כרטיס שנרשמו ושילמו למועדון. אנחנו הרשת היחידה שגובה כסף עבור חברות במועדון. כל מצטרף למועדון משלם מדי שנה 100 שקל עבור דמי חבר. יצרנו ליבה של מועדון לקוחות. חברה שלפני שנתיים שלוש הרשת פשטה רגל והיתה בלי סחורות. יצרנו יש מאין. המהפכה הגדולה תהיה בהקמת פלטפורמה לאשראי חוץ בנקאי לגופים פיננסים שמחפשים איך להגיע ללקוחות.

לדברי שביט, "החברה החדשה תהיה עם חמש זרועות. לכל אחת מהן נבדוק הכנסת שותף", מוסיף שביט. "אחת הפעילויות תהיה כניסה לפעילות של מותג סלולרי. אני רוצה להכניס מותג סלולרי 365 על רשת סלולרית קיימת על תקן של mvno".

שביט דחה ניסיונות של מפעילים להעמיד חנויות סלולר במשביר: "אני לא רוצה רק לתת פלטפורמה מכירתית. אני רוצה להיות שותף בפעילות. עד עכשיו לא הסכמתי לתת לאף אחד מהמפעילים הסלולרים שטח למכירה בלבד".

נציין, כי רשת H&O מקבוצת גאון אחזקות מפעילה כרטיס אשראי משותף שמנפיקה עבורה ויזה כ.א.ל. בהתייחס לכך אומר שביט: "רשת ההלבשה H&O קיבלה מויזה כ.א.ל. 20 מיליון שקל בארבע השנים האחרונות. אני מחר בבוקר יכול לסגור עסקה כזו. זה לא מעניין אותי. לא הסכמתי לעסקה כזו עם כ.א.ל. הטענה שלי היא שמועדון הלקוחות הוא נכס שלי. אני לא רוצה לתת אותו למישהו אחר. אעשה את זה רק במצב שכרטיס האשראי יהיה בבעלותי. זו ראיה לטווח ארוך." שביט מסכם: "יכולתי לקבל כמעט 20 מיליון שקל כמו H&O וגם מתנת הצטרפות ללקוחות, אבל העדפתי ללכת בדרך הארוכה. אני לא מוכן לתת סתם פלטפורמה לגייס לקוחות. אני רוצה להקים חברה משותפת עם חברת כרטיסי אשראי ולהנפיק כרטיס משותף שבו אני שותף ברווחים".