הסטודנטים לבר אילן: "נפתח קופיקס בעצמנו"

הסטודנטים לבר אילן: "נפתח קופיקס בעצמנו"

האם קופיקס תיכנס לבר אילן בדלת האחורית? אגודת הסטודנטים בבר אילן מנסה בכל דרך להוריד את מחירי הקפה והמזון באוניברסיטה. עקב כך, היא חתמה עם קופיקס על פתיחת סניף "מאחורי הגב" של האוניברסיטה. זה עוד שלב במאבק בין האוניברסיטה לאגודת הסטודנטים, על הורדת מחירים בקמפוס.
 

עוד קודם למהלך הנוכחי, התאחדות הסטודנטים בבר אילן פנתה לאבי כץ הבעלים של קופיקס, בבקשה שיפתח סניף בקמפוס. הוא מצידו פנה לזכיין בתי הקפה בבר אילן וזה הסכים עקרונית להפעיל בשטח מסעדת רוזמרין בקמפוס, סניף של קופיקס.
באוניברסיטה סיכלו את המהלך בטענה שזה "בניגוד לתנאי המכרז". בבר אילן דחו את הטענה כאילו חששו מהורדת מחירים ומתגובת הרשתות האחרות הפועלות במקום (שסניפיהם מופעלים על-ידי אותו זכיין), וטענ כי פתיחה של סניף מחייבת מכרז כחוק ולא ניתן לתת העדפה לזכיין הקיים.
   
 
חתמו על חוזה בלי ידיעת האוניברסיטה
 
באגודה החליטו ללכת על כיוון אחר. הבניין של אגודת הסטודנטים, בית הסטודנט, חף ממכרזים, כך לטענת האגודה. כלומר, החברה הכלכלית של האגודה יכולה לעשות בו כל שליבה חפץ, ללא מכרז, רק שמה שזה לא יהיה – זה כן צריך להיות מאושר על-ידי הנהלת האוניברסיטה.
הסטודנטים חתמו עם קופיקס על חוזה, אחרי מו"מ ארוך של כמה חודשים ובלי ידיעת האוניברסיטה. המטרה: להגיע להנהלה עם חוזה מן המוכן שיהיה לה לכאורה קשה לדחותו על הסף. אגודת הסטודנטים נתנה לקופיקס מחיר שכירות נמוך רק שיבואו. תוך חודש וחצי מקווים ייפתח שם סניף של קופיקס, בהינתן שהאוניברסיטה לא תערים קשיים.
 
באגודה ניהלו לאורך שנה וחצי מו"מ, כדי לגבש פיתרון ליוקר המחיה באוניברסיטה. בשלהי 2013, הכריזו על "מרד קפה" באוניברסיטה, ובתום המחאה הגיעו להסכמה עם הזכיין על כך שספל קפה 180 מ"ל יימכר ב-5.5 שקלים עד סוף הסמסטר הראשון. זאת לעומת 7 שקלים לפני כן לקפה בגודל זה ו-10 ו-12 שקל לקפה בגדלים בינוני וגדול בהתאמה. ברם, המחירים האלה ניתנים בתמורה לקופונים ובמימון חלקי של אגודת הסטודנטים. "האוניברסיטה לא שיתפה איתנו פעולה", אמרו ל-ynet. 
 
האוניברסיטה: "כל פעילות בבניין טעונה הסכמה בכתב"


מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "הנהלת האוניברסיטה תקבל בברכה כל יוזמה להקמת בית קפה או מסעדה במחירי נמוכים בבית הסטודנט. 
 
"עם זאת, על פי תנאי ההרשאה לאגודה לשימוש בבית הסטודנט, כל פעילות בבניין טעונה הסכמה מוקדמת בכתב מצד ההנהלה. פעילות המזון וההסעדה בתחומי הקמפוס, כרוכה במערכת של התחייבויות כלפי הזכיינים הפעילים באוניברסיטה. נדגיש עוד, כי כל התקשרות עם זכיין לצורך הפעלת עסק באוניברסיטה, טעונה מכרז על פי חווק חובת המכרזים. ככל הידוע לנו, לא פורסם מכרז והאגודה לא ביקשה את הסכמת האוניברסיטה כמתחייב בהסכם
 
 
"נציין כי במהלך השנה פנתה ההנהלה, בשיתוף עם האגודה והזכיינים להביא לידי הנהגת מחירון מפוקח במסעדות ובבתי הספר בקמפוס. ההנהלה אף תרמה את חלקה במחיר כלכלי כדי להגיע להסדרים שיבטיחו מחירים נמוכים בלי לפגוע בהתחייבויות של האוניברסיטה לזכיינים".
 
 
יו"ר האגודה: "האוניברסיטה מנסה לטרפד"


סגן יו"ר אגודת הסטודנטים בבר אילן אוראל להב, מסר בתגובה: "בזכות עבודה ממושכת הצלחנו להביא את קופיקס – רשת בתי הקפה הגדולה והזולה בארץ לתוך אוניברסיטת בר אילן. 
 
"הובלנו מהלך עצמאי ללא תיווך של גורמים נוספים למען הסטודנטים. אנו קוראים מכאן להנהלת האוניברסיטה לשתף פעולה ולתמוך במהלך ששם את הסטודנט במרכז.



"אחרי חודשים רבים של עשייה מאחורי הקלעים, דיונים ומו"מ אינטנסיבי אנחנו מביאים את הבשורה של תחרות אמיתית בקמפוס ומצליחים להלחם ביוקר המחייה.
 
 
 "לאור רעשי הרקע הנשמעים מצד האוניברסיטה המנסה לטרפד את כניסת קופיקס, נציין שהנהלת האגודה לא תאפשר פגיעה באוטונומיה של אגודת הסטודנטים מצד האוניברסיטה. אנו נחושים להשלים את מהלך הבאת קופיקס ואנו קוראים לאוניברסיטה לכבד את עצמאות אגודת הסטודנטים ולשתף פעולה עם מהלך זה".
 
 
אבי כץ מסר בתגובה: "אנחנו לא צד במלחמתה של האוניברסיטה בסטודנטים. החל בהצלחתה למנוע מהזכיין שזכה במכרז לפתוח קופיקס וכלה בצדדים המשפטיים של האפשרות של פתיחת סניף בבית אגודת הסטודנטים. במידה ובמאבק הזה הסטודנטים ינצחו – אנחנו נפתח בשמחה את החנות על פי ההסכם לו התחייבנו".


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ והכוונה? לחץ/י כאן