הציפור שלא פרשה כנפיים: קבוצת גולף מחסלת את מרבית סניפי בלו בירד

הציפור שלא פרשה כנפיים: קבוצת גולף מחסלת את מרבית סניפי בלו בירד

קבוצת גולף סוגרת את מרבית חנויות רשת בלו בירד.  חנויות הדגל של הרשת שיישארו פתוחות יהיו בערים הגדולות, והמוצרים שהיו אמורים להימכר בחנויות יעברו להימכר באתר האופנה עדיקה, שרכשה גולף ב־40 מיליון שקל בתחילת השנה. גולף רכשה את רשת בלו בירד תמורת 12 מיליון שקל ב־2010. המתחרה בילבונג עשויה לנגוס נתח מסוים מלקוחות בלו בירד.


רשת אופנת הגלישה בלו בירד החלה את דרכה ב־2006 תחת קבוצת קונספט שיווק בבעלות גידי גולדפינגר וקרן פימי. בתחילת 2010 בחרה פימי לצאת מהשותפות, ובמקומה נכנס דוד עיני מחברת UMI. בתוך חודשים אחדים מכר עיני את בלו בירד, שהיו לה באותם ימים 30 סניפים ומחזור מכירות של כ־70 מיליון שקל, לקבוצת גולף. מנכ"לית הקבוצה דאז, אילנה קאופמן, שביקשה להרחיב את תחום ההלבשה לאוכלוסיית צעירים ובני נוער באמצעות הרכישה. אלא שתוכניותיה של קאופמן לא עלו יפה, ובלו בירד הפכה לנטל על קבוצת גולף, וזו נאלצה לסגור שבע חנויות כבר בשלוש השנים הראשונות לרכישתה. לקראת סוף כהונתה בגולף, בתום שני עשורים, תכננה קאופמן לסגור את הרשת.


אלא שבתחילת 2014 נכנס לתפקיד המנכ"ל אלי מיזרוח, וכוונתו היתה לעצור את התוכנית לסגירת סניפי בלו בירד. הוא נערך להרחבת הרשת ולפתיחת סניפים חדשים וכן להכנסת פריטי לבוש של בלו בירד לחנויות גולף, כדי להצעיר את קהל הלקוחות של הרשת ולהרחיב את חשיפת המותג לקהל רחב מבעבר. אלא שהרשת המשיכה להפסיד, והכוונות למכור אותה בכמה מיליוני שקלים בלבד לא הבשילו אפילו לכדי משא ומתן. המשבר הקשה שעובר על תחום הקמעונאות, ועל רשתות הביגוד בפרט, לא השאיר סיכוי לרשת.


הרווח הגולמי של קבוצת גולף בתחום אופנת ההלבשה ירד בהדרגה בשנים האחרונות: ב־2011 עמד הרווח הגולמי על 218 מיליון שקל, ומאז הוא הידרדר ל־203.5 מיליון שקל בסוף 2014.