זכיין לי קופר מקים עם חברת קורל רשת הלבשה תחתונה ובגדי ים

זכיין לי קופר מקים עם חברת קורל רשת הלבשה תחתונה ובגדי ים

גידי גולדפינגר, בעלי קונספט שיווק, זכיינית מותג הג'ינס לי קופר, עומד להקים בשיתוף עם יצרנית בגדי הים קורל חברה משותפת בשם EXPOSE שתעסוק בהלבשה תחתונה ובגדי ים בהשקעה של 3 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

גולדפינגר יחזיק השליטה בחברה המשותפת 51% ואילו קורל, שבבעלות אמיר הברפלד, תחזיק 49%. כמנכ"ל החברה המשותפת ימונה אמיר הברפלד ואילו גידי גולדפינגר ישמש כיו"ר.


החברה נערכת להנפקה, וככל הידוע שוקדת עתה על הכנת תשקיף. עד לאחרונה דחה גולדפינגר הצעות של בתי השקעות בארץ להנפיק את החברה בבורסה. ההשקעות בארץ ובחו"ל נעשות מההון העצמי של החברה. שולי הרווח מאפשרים את פיתוח העסק מתוך עצמו, כמו גם העובדה שהשותפים של קונספט שיווק בשווקים השונים בחו"ל מתפעלים את העסק, והדבר פוטר את החברה מהצורך בניהול יומיומי, למרות שהוא משאיר בידיה את השליטה הפיננסית.

ברשת החדשה שתוקם יימכרו בגדי ים והלבשה תחתונה באופן שינטרל את השפעת העונתיות על מכירות בגדי הים. בשלב הראשון תעסוק החברה בשיווק סיטונאי של הלבשה תחתונה של לי קופר וכן בגדי הים של פוקס קידס, בננה,לי קופר וגלית לוי. במחצית השנייה של 2006 תחל החברה בהקמת רשת חנויות.


חברת קונספט שיווק, שמעסיקה 350 עובדים, מנוהלת דרך מטה רזה מאוד של 6 אנשי מקצוע בלבד. מטה זה אמור לשרת עתה אוסף של שווקים אליהם נכנסת קונספט שיווק. בכל השווקים עליהם מבססת החברה את הפיתוח העסקי שלה יעשה העיצוב, הניהול והייצור דרך המטה הישראלי. בכל השווקים החברה מחזיקה בבעלות על הרשתות אותן היא מקימה.

לחברה כבר שבע חנויות ברומניה. בתוך שנתיים תמנה החברה 20 חנויות. במקביל נכנסת החברה לשוק הסרבי הקשה מאוד, וכבר הקימה חנות ראשונה בבלגרד. שוק נוסף אליו נכנסת החברה להיכנס הוא אוקראינה.

לי קופר נמצא בחמישייה הפותחת של עסקי האופנה בארץ. שיא המכירות למ"ר נרשם בקניון אילת, שם מוכרת לי קופר ב-3000 דולר למ"ר. בשאר הקניונים נע הפדיון בטווח של 700 ל-1,200 דולר למ"ר.

כפי שפורסם ב"גלובס" מקימה קונספט שיווק רשת נוספת לבגדי גלישה תחת השם "בלובירד". בהשקמת הרשת היא משתמשת בסכום של 25 מיליון שקל שהוזרם אליה על-ידי קרן פימי שנכנסה כמשקיעה בחברה. לצורך הקמת הרשת הצטיידה החברה במספר מותגי גלישה, לרבות ריפקורל שנרכש מחיים סקאל וכן זכיון על המותג NO FEAR. בחברה הוקמה חטיבה מיוחדת לניהול תחום מותגי הגלישה והספורט האתגרי, חטיבה שתאכלס מותגים נוספים שיצטרפו לפורטפוליו.

גם פה מתכוון גולדפינגר ליישם את המודל הייחודי שבנה: מותג בינלאומי על בסיס פיתוח עיצוב וייצור ישראלי. קונספט שיווק תנסה לנצל את החולשה של המותגים המיובאים, שסובלים מחסם מחיר גבוה, בעיות מלאי שוטף, והיעדר תמיכה מספקת בנקודות המכירה.

את המותג NO FEAR לקחה קונספט שיווק לידיה דרך רכישת חברת מרווידס הזכיינית. חנות דגל של המותג NO FEAR תיפתח בטיילת באילת ובהמשך יוקמו כחמש חנויות במקומות נוספים בארץ שבהם ישווקו בגדי גלישה ופריטי ספורט אתגרי שנחשב שוק צומח במיוחד. גולדפינגר יתחרה בנישה זו מול אוניל וקוויק סילבר, שמייבא סקאל וכן מול מותג הגלישה בילבונג, הפופולארי בקרב צעירים והמהווה כ-50% מהשוק שכיום נאמד בכ-50 מיליון שקל.

הצפי הוא להיקף מכירות של כ-12 מיליון שקל מהמותג NO FEAR כבר בשנה הראשונה, זאת על בסיס שיווק ל-70 נקודות מכירה בנוסף לחנות הקונספט.