זכיינים של מקדונלד'ס בארה"ב: "הרשת במיתון, אלה ימינו האחרונים"

זכיינים של מקדונלד'ס בארה"ב: "הרשת במיתון, אלה ימינו האחרונים"

מקדונלד'ס עשויה לעמוד בפני משבר אמון פנימי – כך עולה מסקר שנערך בקרב 29 זכיינים בארה"ב המפעילים 226 סניפים, שבו הם נשאלו מה דעתם על תפקוד רשת המזון המהיר לאור השינויים האחרונים שערכה, בהם הגשת ארוחת בוקר במשך כל היום.


הרוב המכריע של הזכיינים הביע דעה שלילית על התנהלות הרשת, ואחד מהם אף טען כי מדובר "בימים האחרונים" שלה, וכי המותג נמצא "במיתון עמוק ושליש מהזכיינים נמצאים בפשיטת רגל". הסקר נערך על ידי אנליסט בבנק נומורה.


 זכיין נוסף כתב: "מנכ"ל מקדונלד'ס זורע את זרעי הכישלון שלנו", ואחר הוסיף: "אנחנו קופצים מיוזמה כושלת אחת לשנייה". לפי זכיין נוסף, "אני פועל בתחום מאז שנות ה-70 המוקדמות, ומעולם לא ראיתי את החברה כשהיא חסרת דרך ומנהיגות כמו שקורה כיום".


כמה זכיינים התלוננו על המהלך שמבסגרתו מציעה הרשת ארוחת בוקר במשך כל שעות היום; לדבריהם, הדבר גורם לבלבול במטבח, ועומד בניגוד להבטחות המנכ"ל סטיב איסטרברוק, שנכנס לתפקידו במרץ האחרון, לפשט של התפריט.


 זכיינים יצאו גם נגד התוכנית "הרכב את הטעם שלך", המאפשרת ללקוחות להוסיף להמבורגרים שלהם תוספות שונות. לדברי אחד מהם, "ההנהלה זורקת המון דברים לקיר, כדי לבדוק מה יידבק".


 רק שניים מבין 29 הזכיינים שהשתתפו בסקר הביעו עמדות חיוביות כלפי צעדי ההנהלה האחרונים.


באפריל השנה הודיעה מקדונלד'ס כי היא מתכוונת לסגור השנה 700 סניפים בעולם כולו, מהם 350 ביפן, סין וארה"ב. הכנסות מקדונלד'ס בחציון הראשון של 2015 ירדו ב־10% לעומת החציון המקביל אשתקד והגיעו ל־12.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי שלה צנח ב־22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמד על 2 מיליארד דולר.


 


מעוניין ברכישת זיכיון? התקשר עכשיו – 072-3307915