זכיינית לי קופר מקימה רשת למותגי גלישה ב- 25 מיליון שקל

זכיינית לי קופר מקימה רשת למותגי גלישה ב- 25 מיליון שקל

משתמשת לצורך כך בהשקעה של קרן פימי. הרשת, שתמנה 25 חנויות, תיקרא "בלובירד".


קונספט שיווק, זכיינית לי קופר, שבבעלות גידי גולדפינגר, עומדת להקים רשת נפרדת למוצרי גלישה וספורט אתגרי תחת השם "בלובירד" על שם סוג של גל נדיר.


קונספט שיווק הקימה חברה חדשה בשם מרוידקס 2004, אשר תפעל בתחום מותגי הגלישה. החברה תקים 25 חנויות גלישה עד תום 2006 בהשקעה שיווקית כוללת של כ- 25 מיליון שקל, לרבות מסע פרסום מקיף. השקעה זו תמומן ממקורות החברה על בסיס תחזית לפיה היקף המכירות צפוי להסתכם בכ- 90 מיליון שקל בתוך שלוש שנים. סך פעילות קונספט שיווק מסתכם היום ב- 170 מיליון שקל. הקמת החברה החדשה היא ההשקעה הראשונה מאז כניסת קרן פימי כמשקיע בחברה.


על פי התוכנית העסקית שתי חנויות ראשונות ייפתחו באילת ובקניון רחובות, ובהמשך בקניון השרון בנתניה ובקניון רמת אביב. גולדפינגר קיבל לידיו בשנה החולפת את הזיכיון למותג הגלישה No Fear, ולאחרונה רכש מותג גלישה נוסף מידי חיים סקאל. מדובר במותג הגלישה האוסטרלי ריפקורל.


על מותגי הגלישה המובילים בעולם נמנים אוניל וקוויק סילבר, שניהם מצויים בידי סקאל. בנוסף פועל בארץ מותג גלישה מוביל נוסף, בילבונג. מרוידקס של גולדפינגר חתמה על הסכם נוסף עם חברת Globe, חברת נעליי הסקייטבורד מהגדולות בעולם, המשווקת מותג נשים תחת השם Gallaz, ועם חברת Sector9 המובילה בתחום הסקייטבורד המקצועני. מוצרים אלה יימכרו בכ- 80 חנויות ובוטיקים בארץ.


גולדפינגר נבחר במאי כאיש השיווק מטעם איגוד המפרסמים. הוא מחזיק בזיכיון לאופנת לי קופר מאז 1995. לאחר תקופה קשה בענף הג'ינס בסוף שנות ה- 90 מיצבה החברה את עצמה כחברת ג'ינס ב- 2001, ומאז פתחה 37 חנויות ברחבי הארץ. לי קופר נמנה היום עם מותגי הג'ינס המובילים בארץ.


ב- 2004 קיבלה החברה הישראלית את הזיכיון לפעול גם בסרביה, רומניה ואוקראינה, והיא מייצאת גם לרשת לי קופר בצרפת. עד סוף 2006 מתכנן גולדפינגר להפעיל כ- 35 חנויות בארצות אלה, בהשוואה ל- 14 כיום.


אחד המהלכים החלוציים הנזקפים לגולדפינגר הוא העובדה כי הוא אינו רוכש את הקולקציה מחברת האם, אלא משלם תמלוגים לחברה תמורת המותג ומייצר את הקולקציה בעצמו על ידי יצרנים במזרח. הדבר מאפשר לו להתאים את המוצרים לטעם הישראלי שאינו תואם בהכרח את הטעם האירופאי. בנוסף, מאפשר לו הדבר למכור את המוצרים במחירים נמוכים יותר בכ- 30% מאשר יבואנים אחרים.


החברה מייצרת כ- 80 דגמים חדשים מדי שנה. השנה הגיע קונספט שיווק להסדר דומה גם עם חברת No Fear. קהל היעד של לי קופר – גילאי 15-24, כמו רוב חברות הג'ינס, אולם השנה זוהתה חולשה בקבוצת הגיל 22-32 והקיץ הושק קו מיוחד עבור קבוצת גיל זו, שהפכה כעת אחראית לכ- 20% מהמכירות.


גולדפינגר החזיק בעבר בבעלות על החברת כלל טיים לשווק שעונים ואף שימש בעבר מנהל מכירות בחרת טנגו, זכיינית ליוויס לשעבר שאיבדה את הזיכיון לטובת חברת אלשרד, יבואנית דיזל.