לאומי קארד במו"מ לרכישת 20% מהחברה-בת של המשביר לצרכן, 365

לאומי קארד במו"מ לרכישת 20% מהחברה-בת של המשביר לצרכן, 365

לאומי קארד בוחנת רכישה של 20% מחברת הבת של המשביר לצרכן, שהוקמה לאחרונה וכוללת את פעילות מועדון הלקוחות של הרשת. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי העיסקה צפויה להתבצע על-פי שווי של 20 מיליון שקל.

בתגובה למידע אמר ל"גלובס" יונה פוגל, ראש אגף בנקאות פרטית בבנק לאומי, כי "אנו בוחנים את הנושא". רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן, אישר כי מדובר בשותפות גם בדרך של רכישת אחזקות בעתיד.

בשלב זה נחתם הסכם אסטרטגי בין רשת "המשביר החדש לצרכן" וחברת לאומי קארד, אשר מותח את המותג 365 להקמת פעילות עסקית שתשרת את חברי המועדון שמונה 349 אלף בתי אב.

המשביר לצרכן סיכם את לאומי קארד, למרות שניהל במשך השנה החולפת מו"מ עם ויזה כ.א.ל, אלא שכידוע ויזה כאל היא זו שעומדת מאחורי כרטיס מועדון הלקוחות של רשת האופנה H&O וכן פאואר קארד, ולפיכך התגלעו ניגודי עניינים בין הצדדים. בתגובה לאפשרות לכניסה לשותפות במועדון הלקוחות המשביר לצרכן, אמר בועז צ'ציק, מנכ"ל ויזה כ.א.ל, כי החברה אינה חברת השקעות.


לאחרונה סיכמה לאומי קארד על הנפקת כרטיס אשראי משותף עם שופרסל, אולם הרשת החלה לנהל מו"מ להנפקת הכרטיס שלה גם עם ישראכרט, כפי שנחשף ב"גלובס", ולפיכך לא ברור עתה מה יעלה בגורל שיתוף הפעולה שסוכם בין לאומי קארד ושופרסל.

כפי שפורסם בלעדית ב"גלובס" הקים רמי שביט , בעלי המשביר לצרכן, חברה-בת שכוללת את הישות העסקית של מועדון הלקוחות במובחן מהפעילות הקמעונאית של החברה-אם. במסגרת החברה החדשה מתכוון שביט להכנס לתחום הביטוח, התיירות וכן התקשורת והסלולר.

נזכיר עוד, כי זה מספר חודשים מתנהלים מגעים אינטנסיביים להכנסת שותף ב-25% בחברה-אם של המשביר לצרכן. אחד הגופים המרכזיים המנהל מגעים לרכישה הוא אפריקה ישראל.

שיתוף הפעולה שנחתם עם לאומי קארד יאפשר הנפקת כרטיס MULTI ל-349 אלף בתי האב החברים ב-"365 CLUB", שתספק אשראי חוץ בנקאי ויכולת ניהול הוצאות אישיות.

לדברי שביט, מניתוח פעילות רשת המשביר החדש לצרכן בשנת 2005 עלה ש-62% מהרכישות ברשת מתבצעות על-ידי חברי "365 CLUB".

אריה היילוויל, מנכ"ל לאומי קארד, אמר כי כרטיס המועדון של חברי "365 CLUB" יהפוך לכרטיס אשראי MULTI של לאומי קארד המקנה, כאמור, מסגרת אשראי חוץ בנקאית, וחלופה לאוברדרפט או לחריגות. שביט מצפה להפוך את 365 לפלטפורמה הקמעונאית הדומיננטית במשק. על-פי תחזיותיו, בתוך שנתיים 500 אלף בתי אב יהיו חברים פעילים בכרטיס המשותף.

מבחינת לאומי קארד, שיתוף הפעולה עם המשביר מהווה קרש קפיצה להגדלת נתח השוק. בחברה מצפים להנפיק השנה 100 אלף כרטיסים, ועד סוף שנת 2007 כ-150 אלף כרטיסים של 365 MULTI.

לאומי קארד תנפיק עבור הרשת גם כרטיסי מתנה אלקטרוניים נטענים (GIFT CARD), אשר ישמשו כתווי קנייה ברשת, כתמריצים ללקוחות כתחליף למתנות. המשביר החדש לצרכן תהנה גם מהכנסות הפצת כרטיסי ה-GIFT CARD אשר השיקה לאחרונה לאומי קארד לצרכן הפרטי, ואשר מאפשרים רכישות בכעשר רשתות שונות בו זמנית, בהן פוקס, סטימצקי, בית לסין, גראס, ספורט ורטהיימר, ובסך הכל 621 נקודות מימוש. בנוסף תבצע לאומי קארד את סליקת כרטיסי האשראי של הרשת וסליקת הצ'קים של הרשת באמצעות החברה-בת "לאומי צ'ק".