אורנה יפת, כלכליסט

רשת וניליה, המונה כ-20 סניפים, נמכרה תמורת 4.5 מיליון שקל לקבוצת זכיינים של הרשת ומשקיעים נוספים. בחזית יעמדו אסף בלנק, זכיין הרשת בהרצליה ששימש בעבר, בין היתר, כסמנכ"ל אספרסו בר והיה בעלים של קבוצת ליליות, ואביב כץ – זכיין וניליה ברמת אביב ג' – ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים והפיתוח של רשת האופנה S WEAR.

עוד כוללת הקבוצה מספר משקיעים, בהם מנכ"ל לופטהנזה בישראל עופר קיש ובן דודו מנכ"ל דור אלון עמית זאב. הקבוצה כוללת גם את סמנכ"ל הסחר של רשת אושר עד עודד גולן. בלנק וכץ צפויים להיות אלה שינהלו את הרשת בפועל.

על פי הדו"ח שהגיש היום נאמן הרשת עו"ד ליאור דגן לבית המשפט, במסגרת מתווה העסקה קבוצת הרוכשים תשלם רכיב כספי של 2.5 מיליון שקל, ותמורה כספית מותנית במחזור מכירות של 2 מיליון שקל נוספים. הרוכשים התחייבו להעסיק את כל עובדי הקבוצה לתקופה של שנה לפחות והציגו תוכנית עסקית רחבה לייצוב הרשת הכוללת הזרמה של 1.5 מיליון שקל לפחות במטרה להבריא את הרשת ולפתח אותה.

במסגרת העסקה, תרכוש הקבוצה את הציוד והמכונות של ונייליה, המלאי וחומרי הגלם, הקניין הרוחני, המוניטין שלה, ומידע אודותהלקוחות, העובדים, הספקים ובעלי הנכסים של הרשת.

בדו"ח ציין הנאמן כי "מדובר בקבוצת אנשי עסקים רציניים ומנוסים שצירפו לבקשה תוכנית רצינית ארוכת טווח לוניליה ולחיזוקה בטווח הארוך".

על פי הנאמן, "יש צורך דחוף בהעברת הרשת לרוכש בהקדם האפשרי וזאת בשל הקשיים, אי הוודאות, ומורכבויות הנובעות מהתקופה המאוד חריגה שבה מצוי המשק הישראלי בעקבות משבר הקורונה".

פרט לקבוצת הרוכשים הוגשו, בין היתר, הצעות לרכישת וניליה על ידי חברת קפיטל המנהלת עסקים בתחום המזון והזכיינות; קבוצה הכוללת את רשת לה גופרה ואת "אייסדרים"; קבוצה של חברת עולם הממתקים; וקבוצה שלחברת בכר לוינשטיין יבוא ושיווק.

מאמצע יוני פועלת וניליה על ידי נאמן הרשת והחלה לייצר גלידות במפעל בהוד השרון. קווי המפעל פועלים כיום בתפוקה מלאה ומייצרים לסניפי הרשת. נאמן הרשת מעסיק כיום 11 עובדים בסך הכל וזאת בנוסף לעובדי כוח אדם.

מדו"ח הנאמן עולה כי סך מכירות הרשת לזכיינים בתקופת ההקפאה עמד על 2.5 מיליון שקל כאשר מכירות הזכיינים עצמם הגיעו לכ-6.5 מיליון שקל.

ברכישת הרשת התעניינו 20 גורמים שונים, כך על פי הנאמן, מתחום הגלידות, המזון והזכיינות וחלקם משקיעים ששקלו להכנס לתחום. מחיר המינימום שקבע הנאמן לרשת עמד על 5 מיליון שקל. אלא שמועד הגשת ההצעות חלף ולא הוגשה אף הצעה המגובה בערבות בנקאית והנאמן ביטל את סכום המינימום שהציב לרשת ופנה למתעניינים בבקשה שיגישו הצעות מחיר. עד ל-16 ביולי התקבלו שש הצעות לרכישת וניליה וב-21 ביולי התקיימה התמחרות שנמשכה שעות ארוכות ובה זכתה קבוצת בלנק.

 

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.