מירב קריסטל, ynet

רשת בתי הקפה של לואקר עושה עלייה: ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע שחברת הוופלים האיטלקית לואקר תפתח רשת בתי קפה בישראל – וכבר החלה לבדוק מיקומים בירושלים ובתל אביב. קבוצת קפה גן סיפור היא זו שתוביל את הקמת בתי הקפה בישראל, ובשנתיים האחרונות היא מפתחת את המותג כדי שיתאים לטעם הישראלי. היא עושה זאת בשיתוף ליימן שליסל, היבואן והמפיץ של לואקר בישראל.

ישראל אינה בחירה מקרית, שכן היא המדינה מספר אחת בעולם בצריכה לנפש של מוצרי לואקר, ובמקום השלישי בטבלת המכירות האבסולוטיות של החברה. המותג גם מוביל את שוק הוופלים בישראל עם 32% נתח שוק כספי לעומת 28% לעלית, כשכלל השוק נמצא בירידה וגילגל עד כה 214 מיליון שקל לעומת 217 בתקופה המקבילה אשתקד.

היכונו לבוא הפודינג
בתי הקפה של לואקר נפתחו לראשונה באיטליה ב-2017 (ואחר כך גם בדובאי). התפריט שלהם מבוסס על חומרי הגלם של לואקר. הם מגישים, בין השאר, ופלים טריים בצורת לבבות עם גלידה, מאפים שונים וקינוחי שוקולד. אחת ההתמחויות של הרשת היא לואקר דנסה – מעין פודינג שוקולטה קרמי שאוכלים עם כפית.

את גלידות השמנת והסורבה מכינים במקום, והן מוגשות עם קרמים חמים בטעמי לואקר המקוריים: אגוזי לוז (נפוליטנר), שוקולד (קרמקקאו) וקרם וניל. עוד מגישים שם קפה איטלקי חם וקר ומאפים עם רכיבי לואקר. בין היתר: טארטלטים (tartlets), שטרודל ועוגות נוספות, וגם מאפים בסגנון אמריקני כמו מאפינס ובראוניז.

בכל סניף יש גם חנות פעילה ובה מגוון מוצרי לואקר, כולל מוצרים ייחודיים שאין להשיגם ברשתות ובפיצוציות.

שתי מדבקות אדומות
ישראל היא אומה חובבת ופלים: מספר 2 בעולם בכמות הוופלים הנצרכת, שנייה רק לאוסטריה. כמו שאר העולם, הישראלים מעדיפים טעם שוקולד בוופל ובמקום השני, הטעם השנוי במחלוקת: לימון. בעולם ופלים בטעם לימון מדורגים רק במקום השלישי אחרי וניל.

הטעם האהוב ביותר של ופלים לואקר הוא אגוזי לוז, מוצר שצפוי לקבל בישראל שני סימונים אדומים שליליים על שומן רווי וסוכר. בעוד מילויי הקרם בישראל די שמרניים, באירופה אפשר למצוא גם לואקר במילוי אספרסו, יוגורט פטל ויוגורט אוכמניות. פרט למוצרי לואקר, בהם גם טבלאות שוקולד וממרח, החברה משווקת בארץ גם מותגים כמו קוודרטיני, גרדנה וטורטינה.

החברה נוסדה בדרום טירול שבאיטליה על ידי אלפונס לואקר בשנות ה-20 של המאה שעברה, והחלה דרכה כבית קפה ומאפייה. כיום היא מופעלת על ידי הנכד של המייסד. פתיחת בתי הקפה סימנה מגמה: גם פררו מפעילה שני בתי קפה בניו יורק ובשיקגו תחת השם נוטלה קפה, וגודייבה מציעה קפה בחנות השוקולדים שלה בניו יורק.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.