אורנה יפת, כלכליסט

מותג מוצרי החשמל מידאה יפתח בישראל חנויות עצמאיות לראשונה בקונספט של חנות בתוך חנות.

קבוצת המילטון, היבואנית הבלעדית של מוצרי מידאה לישראל ויבואנית מותג הסלולר שיאומי, פותחת ברשת הקמעונאות אייס מתחם מכירות ייעודי למוצרי החשמל של מידאה שייקרא מידאה סטור. הקונספט של חנות בתוך חנות יחל בסניף אייס בראשון לציון בהשקעה של 200 אלף שקל והמהלך יקודם בקמפיין שיווקי בהשקעה של מיליון שקל.

בחנות של מידאה יימכרו כלל מוצרי המותג למעט מזגנים. בשלב זה מזגני מידאה עדיין לא מיובאים לישראל אך היצרנית הסינית שוקלת להכניס אותם בעתיד גם לארץ.

המהלך של מידאה נועד לתת עצמאות ובולטות למותג, והוא שלב נוסף במהלכים השיווקיים של יצרניות החשמל הסיניות שבעבר פעלו בעיקר כיצרניות פרייבט לייבל לחברות בעולם, וכיום מקדמות את המותג שלהן כמותג עצמאי.

ההכרות בין המילטון למידאה החלה לפני 20 שנה כאשר מידאה ייצרה עבור המילטון מוצרי חשמל במותג הפרטי תחת השם המילטון. המדיניות של היצרניות הסיניות היא לייצר מוצרי פרייבט לייבל לצד קידום המותג העצמאי שלהן. אם המהלך הראשוני של מידאה יצלח, הוא יורחב לנקודות מכירה נוספות וייפתח עשר חנויות נוספות בסניפי אייס.

בתוך כך, יצרנית מוצרי החשמל הסינית חתמה עם המילטון על המשך הזכיון למותג לשלוש שנים נוספות — עד סוף 2021. מבחינתה של המילטון, החתימה המחודשת על הזכיון ופתיחת מידאה סטור היא סוג אוויר לנשימה, לאחר שבשנה האחרונה מצויה היבואנית בסכסוך עם אלקטרה מוצרי צריכה שהוציאה את מוצרי מידאה ממדפי רשת מחסני חשמל.

כפי שנחשף בעבר, אלקטרה מוצרי צריכה פנתה ישירות ליצרנית הסינית וביקשה להעביר את הזכיון על מידאה אליה. לאלקטרה קשרים ענפים מול מידאה שכן היא יצרנית מזגני אלקטרה, אך המהלך לא צלח ואלקטרה הפסיקה לרכוש את מוצרי מידאה לרשתות החשמל שלה מחסני חשמל ושקם אלקטריק. על פי ההערכות, מידאה מגלגלת בישראל 50–60 מיליון שקל בשנה.

 

 

רוצים להיות זכיינים של אחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.