אסנת ניר, כלכליסט

רונן לוי מכר את רשת כפר השעשועים לקבוצת אנשי עסקים בראשות גל אלון, מנכ"ל החברה בשנים האחרונות, בסכום המוערך ב-10 מיליון שקל. אלון שאחראי על המכירה וניהל בחודשים האחרונים מו"מ עם כמה גורמים, ימשיך בתפקידו כמנכ"ל; חלק מהמשקיעים אף יקחו חלק בתפעול החברה. לפני כחודש פורסם כי כפר השעשועים מנהלת משא ומתן מתקדם עם שלוש קבוצות שמתעניינות ברכישתה, בהן ספקי הרשת, אנשי עסקים ואנשי נדל"ן. ברשת טוענים כי פעילות החברה נמכרה ללא חובות והתחייבויות. מכירה התרחשה לאחר שבקשת הפירוק שהוגשה נגד הרשת לאחרונה על ידי אחד מספקיה, חברת סחר עולמי, נמחקה.

אחת המשקיעות הדומיננטיות בקבוצת הרכישה היא משפחת דבוש, בעלת חברת תותח המזגנים. אחת הספקיות שגילתה עניין ברכישת הרשת, אך נסוגה – היא חברת משחקי יצירה.

כפר השעשועים מפעילה 58 סניפים ברחבי הארץ ומגלגלת על פי הערכות 100 מיליון שקל בשנה. הרשת נוסדה על ידי רונן לוי ואבי כץ, שיסד מאוחר יותר את רשת קופיקס. אלו עזבו מאוחר יותר את החברה ומכרו אותה לקבוצת הרבוע הכחול. ב-2014 רכש לוי בחזרה 65% מהמניות מרבוע כחול וכשנה לאחר מכן רכש את יתר המניות. הרשת עברה תהפוכות בשנים האחרונות, לאחר שזכיינים רבים נקלעו לקשיים וסגרו סניפים; לפי פרסומים, החובות לספקים הגיעו ל-23 מיליון שקל ב-2015.

כיום הרשת עדיין חייבת כסף לספקים אך מדובר במיליוני שקלים בודדים.

לדברי אלון, "לאחר כחצי שנה של משא ומתן עם לא מעט קונים התחברה לה קבוצה נדירה של המוחות החריפים ביותר שיכלו להיות בשוק.

לכל אחד מהמשקיעים חוזקות משלו אשר משלימים קבוצה חזקה ואיכותית, יחד עם הזכיינים שלנו שהם החזקים והוותיקים בישראל נכבוש את שוק הצעצועים על ידי מספר מהלכים שיחלו כבר בשבועות הקרובים. היעד שלנו לפתוח עוד כ-20 סניפים במהלך 2018".

מעוניינים בזיכיון לאחת מהרשתות הגדולות בארץ? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.