היאלי יעקבי - הנדלסמן, ישראל היום

האחים שרון ואיציק ניסנוב רכשו 11 סניפים של ניו־פארם בתמורה ל־11 מיליון שקלים. יקימו באמצעותם את הרשת החדשה. בשלב הראשון בעסקה, שופרסל רכשה את המותג ניו־פארם מהמשביר לצרכן.

המשביר לצרכן דיווחה אתמול לבורסה לניירות ערך כי ביום חמישי האחרון בערב נחתם הסכם המכירה, הכולל תשע חנויות ניו־פארם ושתי חנויות זכיינים נוספות בתמורה ל־11 מיליון שקלים. נוסף על כך ישלמו האחים סכום של 15 מיליון שקלים עבור המלאי של הרשת. עוד דווח בהודעה כי הרוכשים התחייבו לשנות את שם הרשת ל"סמארט פארם" לא יאוחר מ־30 יום ממועד קיום תנאי העסקה.

"אנחנו נשתדל לבדל את הרשת, זה לא יהיה מהיום למחר. אנחנו נציע מוצרים בלעדיים ויבוא מקביל ונשנה את חוויית הקנייה. מהשם של הרשת אפשר להבין את הכיוון. חלק מהקניות יהיו מבוססות על רכישות ברשת", אמר איציק ניסנוב.

בעניין המחירים ברשת החדשה אמר ניסנוב כי "בחלק מהמוצרים נשתדל להיות זולים יותר, אבל זו תהיה תחרות קשה מאוד מול שתי הענקיות: סופר־פארם ושופרסל (שרכשה את המותג ניו־פארם). מבחינת התרחבות אין לנו יעד סופי, אבל זה ברור שאנחנו לא מתכוונים להישאר רק עם הסניפים הקיימים. אנחנו נעשה זאת בצורה חכמה".
גורמים בענף תהו איזה עניין מצאו האחים, שאין להם קשר לתחום, ברכישת סניפי הפארם. על כך אמר ניסנוב: "זה תחום מעניין שאין בו הרבה תחרות. בנוסף, אנחנו גדלנו בבית של קמעונאים. ההורים שלנו התעסקו בטקסטיל ובמכירות בגדים".
מכירת הסניפים היתה תנאי של הרשות להגבלים עסקיים לעסקה שבמסגרתה שופרסל רכשה את ניו־פארם מהמשביר לצרכן. שופרסל הודיעה באפריל כי תרכוש את ניו־פארם, ובמסגרת ההסכם הודיעה שופרסל כי תשלם 130 מיליון שקלים תמורת הרשת. בספטמבר הודיעה רשות ההגבלים כי המיזוג יאושר רק אם יימכרו תשעה סניפים לגורם שיפעיל רשת מתחרה נוספת בתחום. נזכיר כי לפני כשבועיים בנט קפלן, בעבר מבעלי גלובוס מקס שפשטה את הרגל, משך את הצעת הרכישה שלו.
מחפשים זיכיון לאחת מהרשתות הגדולות בארץ? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.