מתלבשים על דיסקרט

מתלבשים על דיסקרט

 


אנשי העסקים רונן לוי ורני צים, בעלי ריטייל 3000, רושמים עסקה משמעותית ראשונה למיזם התיווך העסקי החדש שלהם ושל רשת אנגלו־סכסון. ל"כלכליסט" נודע כי לוי וצים חתמו עם רשת האופנה דיסקרט על חוזה בלעדי שבמסגרתו ינסו להגדיל את פעילות הרשת באופן משמעותי.


במסגרת ההסכם בין הצדדים לוי וצים ילוו את דיסקרט וינסו לאתר עבורה זכיינים חדשים. בין היתר הם יהיו אחראים למציאת מיקומים חדשים עבור הרשת, יסגרו עבור דיסקרט הסכמי שכירות, וירכשו עבורה מדיה לפרסום.


 יאתרו זכיינים גם עבור סניפים קיימים ברשת


המודל העסקי שלפיו פועלת רשת התיווך של לוי וצים כולל תשלום של 10% מעלות ההקמה עבור כל סניף חדש שנפתח בתיווכם. מחצית מהסכום אמורה להיות מועברת על ידי הרשת הקמעונאית הרלבנטית (במקרה זה, דיסקרט) והמחצית האחרת על ידי הזכיין. היות שעלות פתיחת כל חנות של דיסקרט מוערכת ב־300 אלף שקל, השותפים במיזם התיווך יגזרו קופון של כ־30 אלף שקל על כל עסקה שיעשו עבור הרשת. לוי וצים שולטים במיזם התיווך (51%) ומחזיקים בו עם מוטי יברבאום ועידו לבני (49%). דיסקרט שבבעלות ג'קו גבאי הוקמה ב־1988 ומונה כיום 41 סניפים – 16 מהם מופעלים בזכיינות והיתר על ידי החברה. הרשת מייצרת את מרבית פריטיה בישראל, ובשנה האחרונה הקימה בהשקעה של 5 מיליון שקל מרכז לוגיסטי חדש בפתח תקווה. לדברי גבאי, "בכוונתנו להרחיב את מספר הסניפים ולהגיע בתוך שנתיים ל־80 סניפים, ולשם כך חתמנו על הסכם בלעדיות עם הרשת של לוי וצים, שתפעל לאתר לנו מיקומים וזכיינים". נוסף על כך תפעל אנגלו־סכסון עסקים להעברת חלק מהסניפים שנמצאים בבעלות החברה, לידי זכיינים. "לרשתות קמעונאיות אין זמן ויכולת להתעסק עם זכיינים", אומר לבני. "זה דורש מהם להיפגש עם מאות אנשים, לראות שיש להם יכולת כלכלית ולבדוק את אמינותם. אנחנו מאתרים עבורם לוקיישנים טובים בערים שהם עדיין לא נמצאים בהן, ואם יש סניפים טובים ורווחיים שהרשת תרצה להעביר לזכיינים, תפקידנו גם למצוא לסניפים אלה זכיינים".


 לדברי רונן לוי, המטרה שלו ושל צים איננה להיכנס לשותפות בדיסקרט, אבל בעתיד הוא לא פוסל כי ריטייל 3000 תיכנס לשותפות בעסקים שאותם תלווה.


  
"מקבלים פניות בגלל גל הפיטורים במשק" 
 לוי מסביר כי הוא וצים "מלווים עסקים רבים ובהם ג'פאניקה, קינג ג'ורג', שיפודי ציפורה אקספרס ועוד (עסקים שהגיעו מאנגלו־סכסון – א"י), שמוטי ועידו מלווים שנים רבות מתוקף עיסוקם בתחום הנדל"ן. בנינו תוכנית עסקית לכל הסניפים של דיסקרט, שבמסגרתה נריץ גם סניפים קיימים וגם סניפים חדשים תקופה מסוימת, ואז נעביר אותם לזכיין".


 בעצם אתם מאמצים את המודל של קופיקס, שמקימה סניפים ואחרי כמה חודשי הרצה מעבירה אותם לזכיינים?
"לוי: "אני לא יודע אם זה בדיוק המודל של קופיקס, אבל אנחנו מקבלים פניות רבות מצד זכיינים פוטנציאליים בגלל גל הפיטורים במשק. לאנשים בגילי 40–50 קשה להתקבל למקומות עבודה, והם מחפשים את דרכם כבעלי עסקים עצמאיים שלא תלויים במעסיקים. אנחנו מנסים לתת להם עסק שמרוויח 25 אלף שקל בחודש ולהוציא אותם לעצמאות".


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ והכוונה? לחץ/י כאן