סופר באבא מתרחב מחוץ לתל אביב

בלעדי ל"כלכליסט": סופר באבא יוצא מגבולות תל אביב. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת שבבעלות יהודה גואטה תפתח בעוד חמישה חודשים סניף בפתח תקווה על שטח של 700 מ"ר ובהשקעה של 4 מיליון שקל.


"זה לא שמיצינו את פוטנציאל ההתרחבות בתל אביב", מסביר גואטה ל"כלכליסט", "אלא שאנחנו בודקים מיקומים גם מחוץ לעיר. לפי מידת ההצלחה של הסניף בפתח תקווה, נחליט על המשך ההתרחבות". במקביל, מנהל גואטה משא ומתן על נכס בפינת הרחובות בן יהודה ואלנבי בתל אביב.


גואטה, שהפעיל בעבר את סניף סופר באבא הראשון ברחוב ירמיהו, הסתכסך עם שותפו יוסי ראובני והשניים נפרדו. לאחר מכן פנה גואטה לבעל הנכס שעליו פעל קולנוע פאר ברחוב ירמיהו ושכנע אותו להשכיר לו את הנכס. כך הקים גואטה את "סופר באבא הגדול", בצמוד לסופר באבא של ראובני – מהלך שגרר תביעה מצד שותפו לשעבר בטענה לגניבת השם.


כיום מפעיל גואטה חמישה סניפים בתל אביב: ארבעה מהם תחת השם סופר באבא, ואחד תחת השם "סופר ריינס" ברחוב ריינס, שעתיד להפוך לסניף הכשר של סופר באבא. בעוד חודש ייפתח סניף של סופר באבא ברחוב בן יהודה על שטח של חנות פרקטים שנסגרה. אחריו יקום סניף נוסף בצפון רחוב אבן גבירול, מול מגדל המאה.


גואטה מתחרה לא רק בסופר באבא המקורי אלא גם ברשת AM:PM שבבעלות דודי ויסמן ובכל הפורמטים של הרשתות העירוניות, בהן טיב טעםIn the city, שופרסל שלי ומגה בעיר.


גואטה מספר כי "80% מהספקים של הרשת הם גדולים. בתל אביב הצרכנים רוצים מותגים. אני לא יכול להחזיק ופלים לא של עלית".


הספקים הגדולים מקשים עליך בגלל גודלה של הרשת?


"הספקים הגדולים לא מורידים מחירים, אחרת איך תנובה ושטראוס ירוויחו מיליוני שקלים בשנה? מול הספקים אני מרגיש את החיסרון של היותי רשת קטנה לעומת שופרסל ומגה".


כמה עולה ברשת חטיף פסק זמן?


"שלושה חטיפי פסק זמן עולים אצלי במבצע 10 שקלים וזה מקנה לי רווח של 10% על חטיף אחד. בלי מבצע חטיף אחד עולה 5.5 שקלים ואני קונה אותו משטראוס ב־2.8 שקלים, לפני מע"מ".


ויקטורי פתח שני סניפים בדרום העיר ורמי לוי בדרך. אתה רואה בהם מתחרים ישירים?


"הם לא מפריעים לי כי בן אדם שגר בירמיהו לא יוציא את הרכב כדי לעשות קנייה בדרום העיר ולגלות שאין לו חניה כשהוא חוזר. סופר באבא בירמיהו כן מפריע לי, כי הוא תחרותו וצמוד אליי. כשהוא עושה מבצע ומפרסם אותו על החלון, אני משווה מחירים".


מהו מחזור המכירות של הרשת?


"ב־2011 הגענו ל־70 מיליון שקל. הקהל התל אביבי אוהב את סופר באבא יותר מהמתחרים בגלל השירות והיחס שאנחנו נותנים".