סטארבקס הקימה חנות פיילוט שעשויה להיות מודל לתת רשת חדשה

סטארבקס הקימה חנות פיילוט שעשויה להיות מודל לתת רשת חדשה
רשת סטארבקס הקימה חנות פיילוט, אשר במידה שתצליח תהווה מודל לתת רשת חדשה. החנות, שקיבלה את השם "espresso shot", היא בגודל צנוע של כ- 50מטר רבוע, וממוקמת במרכז הפיננסים שבמנהטן – וול סטריט. כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

החנות תוכננה כדי להתמודד עם אחת הבעיות המהוות נקודת חולשה של סטארבקס: ההמתנה בתור, במיוחד כאשר מזמינים את המשקה המועדף, פרפוצ'ינו, הכנתו נמשכת למעלה מדקה (במאמר מוסגר, רשת דאנקן דונאטס זיהתה כבר לפני מספר שנים חולשה זו של סטארבקס, והפכה את רשת הקפה שלה למתחרה משמעותית, במיוחד באזורים עירוניים, שם קצב החיים מואץ יותר).

בכניסה ל- "espresso shot" מקבל את פני הבאים עובד המצויד בטבלט שבאמצעותו נרשמת ההזמנה של הלקוח, ומועברת אוטומטית לדלפק. אנליסטים סבורים כי יהיו לא מעט מצבים, במיוחד בשעות לחץ טבעיות כמו בזמן ההגעה למשרד, בהפסקת הצהרים ובדרך הביתה או לפגישה דחופה, שהתורים יהיו ארוכים, מאחר שקיצור הזמן הוא בקטע ההזמנה ולא בתהליך התשלום, ההמתנה לכוס הקפה והעוגיות למיניהן.
תכנית הפיילוט כוללת הקמה של ארבע חנויות נוספות, כולן בניו יורק שיוקמו, במסלולי ההגעה למשרדים המובילים.

רשת סטארבקס מתכננת פיילוט נוסף למשלוח הזמנות לעובדי המשרדים, ומתעתדת להקים 3,000 בתי קפה חדשים במהלך חמש השנים הבאות.

העורך שמחה סיגן, מסביר כי התחרות בתחום הקפה קשה ואכזרית, והווארד שולץ, מנכ"ל הרשת, שופע חדשנות הכרוכה בהשקעות רבות, בפיילוטים שחלקם לא מוכיחים את עצמם.