סטארבקס מרחיבה את עסקי הבידור שלה: תיכנס לתחום הורדת קבצי MP3

סטארבקס מרחיבה את עסקי הבידור שלה: תיכנס לתחום הורדת קבצי MP3
בחיפוש אחר דרכים להרחיב את עסקי הבידור שלה בזמן שבתעשיית המוסיקה שורר "תוהו ובוהו", מתכננת סטרבקס להתקדם מעבר למכירת דיסקים וצריבת תקליטורים ולאפשר ללקוחותיה להוריד שירים לנגני MP3 ניידים.

"רבים מלקוחותינו מבקשים שנמלא את המכשיר שלהם, ובעתיד זאת היא בהחלט כוונתנו", אמר אתמול קן לומברד, נשיא סטרבקס אינטרטיינמנט, בראיון שנערך בוועידת "מידם" של תעשיית המוסיקה בקאן שבצרפת. סטרבקס אינטרטיינמנט מפעילה יותר מ-10,000 נקודות מכירה קמעוניות ברחבי העולם.

לדברי




לומברד, רשת בתי הקפה סטרבקס, טרם קבעה מועד לתחילת ההורדות של קבצי MP3 והיא עדיין מנהלת שיחות עם מספר חברות לגבי הטכנולוגיה הנחוצה להאפל קומפיוטרס היא המובילה העולמית בטכנולוגיה מהסוג הזה עם מערכת ההורדה של iTunes והנגן הנייד iPod.

המעבר של רשת בתי הקפה למכירת MP3 בא אחרי שיתוף הפעולה שלה עם אלבום הדואטים של ריי צ'ארלס "Genius Loves Company", והתכניות עליהן הודיעה בחודש שעבר לקדם מכירת סרטים ולהציע DVD ופסי קול של סרטים ב-5,500 הסניפים שהחברה מפעילה בארה"ב ובקנדה.

"ההסתערות של סטרבקס על מכירות המוסיקה מתרחשת בתזמון מושלם, ובשלב בו תעשיית המוסיקה מצאה את עצמה עומדת בפני תוהו ובוהו אדיר בהיקפו", אומר לומברד.

"מכירות המוסיקה העולמיות ירדו ב-2005 ל-33.6 מיליארד דולר מ-39.7 מיליארד בשנת 2000, בין השאר בגלל פיראטיות וצורות בידור אחרות כמו משחקי וידיאו. גורמים נוספים תרמו גם הם להגבלת המבחר העומד בפני רוכשי המוסיקה, כולל מבחר קטן יותר בחנויות קמעונאיות רבות וניהול צר אופקים של תכניות רדיו בשוק האמריקאי, שגרמו לחשיפה מוגבלת של יצירות חדשות רבות", הסביר לומברד. בחנויות קמעונאיות רבות נמצאת המוסיקה "במעבר מספר 28, בין המון סוגים אחרים של סחורה הנמכרת בחנות, וזה לא תורם לחוויה מוסיקלית איכותית", אמר לומברד. סטרבקס מכרה כ-3.5 מיליון תקליטורים בשנה הפיסקלית שלה שהסתיימה ב-30 בספטמבר.

סטרבקס נשארת מחויבת לצריבת תקליטורים באמצעות חנויות Hear Music הצמודות לחנויות הקפה שלה, כשבמקביל היא בוחנת את מכירות ה-MP3, אמר לומברד. החברה גם תמשיך להציע מספר כותרי CD על בסיס בלעדי, בטרם יהיו זמינים בחנויות הקמעונאיות, צעד שכמה קמעונאיות התנגדו לו במקרים של אלבומים שהוציאו אמנים כמו הזמרת-משוררת הקנדית אלאניס מוריסט.

"אנחנו לא הקמעונאים הראשונים שיש להם בלעדיות", אמר לומברד, והזכיר דוגמאות כמו ההסכם בין אמן הקאנטרי גארת' ברוקס ורשת וול מארט. לדבריו תעשיית המוסיקה קידמה בברכה את יוזמות המוסיקה של סטרבקס. סטרבקס תבחן מאוחר יותר השנה מכירת ספרים בסניפיה, אבל בחברה טרם הוחלט מה יהיה הכותר הראשון שיימכר.