דה מרקר

קניונים רבים בארה"ב נפגעו בשנים האחרונות, עקב שינויים דמוגרפיים ותחרות מצד חברות מסחר מקוון, חנויות מוזלות וקניונים חדשים. ואולם באזורים שבהם חלה האטה בתנועת הקונים התגובה היתה ברורה: להכניס יותר מסעדות ומקומות בילוי – או להתחיל הכל מהתחלה.

סקוט בק, מנכ"ל חברת נדל"ן, נזכר כיצד הוא כילד רכב על אופניו לוואלי וויו סנטר, קניון בצפון דאלאס. מכוניות מילאו את החניון וחנויות של רשתות כמו בלומנגדיילס, ג'יי. סי פני וסירס היו צפופות מרוב לקוחות. כעת, רחשי הקונים התחלפו ברעשי בניית מרכז משולב של מגורים, משרדים ומסעדות, בהובלת החברה של בק. "אנחנו לא מנסים לשפץ ולשנות את הייעוד של הקניון", אומר בק, 43. "אנחנו משנים את הייעוד של הקרקע". קניונים רבים ברחבי ארה"ב נפגעו בשנים האחרונות, עקב שינויים דמוגרפיים ותחרות מצד חברות מסחר מקוון, חנויות מוזלות וקניונים חדשים יותר המציעים מגוון רחב יותר של שירותים. חברת דירוג האשראי מורנינגסטאר כינתה את השינויים בתעשייה "שינויים טקטוניים", והזהירה כי צפויות בעיות פיננסיות נוספות במגזר הקניונים. מאות חנויות שאיכלסו קניונים במשך עשורים צפויות להיסגר בשנה הקרובה.  כמה מרכזי קניות בטקסס מעניקים הצצה לדרכים שבהן מגיבים בעלי הקניונים והיזמים לשינויים בתחום. באזורים שבהם חלה האטה בתנועת הקונים התגובה היתה ברורה: לשנות את תמהיל החנויות ולהכניס יותר מסעדות ומקומות בילוי, או מרפאות ומרכזי לימוד, או כמו במקרה של ואלי וויו סנטר — להתחיל הכל מהתחלה. ארוחות בילויים הן החנויות החדשות — לא סירס ומייסיס", אומר אלן דוידוב, מחברת האחזקות מישומה בבוורלי הילס, המשפצת שני מרכזי קניות באוסטין טקסס.
בגרייפווין מילס, מרכז קניות פופולרי בצפון טקסס, הנוסחה ה"חווייתית" היא חלק חשוב מהאסטרטגיה השיווקית. ההרגשה בגרייפוויין מילס, שבבעלות סימון פרופרטי גרופ — מחברות הנדל"ן המסחרי הגדולות בטקסס — דומה להרגשה בפארק שעשועים. בנוסף ל–200 חנויות אאוטלט ומסעדות, בקניון יש אקווריום גדול של חברת סי לייף אקווריום, מתחם לגו ואולם באולינג, הכולל 24 מסלולים, ביליארד, משחקי וידאו ואף מתחם קריוקי."היכן שעמדה פעם חנות של ג'יי.סי פני נמצא כעת Fieldhouse USA, מתחם של מגרשי ספורט בשטח של 9,800 מ"ר, הכולל מגרש כדורעף ותשעה מגרשי כדורסל. הקניון, שנמצא כ–3 ק"מ משדה התעופה הבינלאומי של דאלאס, הוא אחד מ–16 קניונים של המותג מילס בארה"ב. גרג גודמן, נשיא חטיבת מילס בסימון פרופרטי, אמר כי קניון גרייפוויין מושך קהל ממקומות מרוחקים, אפילו ממדינות שכנות, עם אסטרטגיה המתמקדת במשפחות ומנסה להבטיח ביקורים חוזרים של הלקוחות ושהות ארוכה יותר בקניון.

 

רוצים להיות חלק מאחת הרשתות הגדולות בארץ? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.