אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת פוקס מעלה הילוך בהקמת מרכז לוגיסטי מחוץ לישראל. בכירי החברה, ובראשם הבעלים והמנכ"ל הראל ויזל, ייצאו בעוד כשבוע לירדן על מנת לבדוק אפשרות של העברת המרכז הלוגיסטי של אתר הקניות טרמינל X לירדן. מטרת המהלך היא לייצר מסלול עוקף מע"מ, שכן צרכנים שיבצעו הזמנה מטרמינל X יקבלו את המשלוח מירדן ולא יהיו מחויבים בתשלום מע"מ. בכירי הקבוצה ייפגשו עם נציגי הממשל הירדני ועם אנשי עסקים שמפעילים מרכזים לוגיסטיים בירדן, ויעשו סיור במחסנים במדינה.

המהלך של פוקס בא על רקע הזעם של קמעונאיות האופנה המקומיות, שטוענות שהן מופלות לרעה ביחס לאתרי סחר בינלאומיים שמבצעים לישראל משלוחים הפטורים מתשלום מע"מ בקנייה של עד 75 דולר. "אני לא נגד הפטור ממע"מ", מסר ויזל בתגובה  "אני בעד שכל הרשתות הקמעונאיות בארץ יקבלו פטור על מע"מ עבור עסקאות בשווי של עד 75 דולר. אני בעד הפטור, אבל המדינה צריכה להחיל אותו על כולם, בארץ ובחו"ל. משאית שיוצאת מירדן מגיעה לישראל בתוך שעתיים, זה מהלך שהוא מאוד ריאלי".

בחודשים האחרונים מקיימים בכירי רשתות האופנה הגדולות ובהן פוקס, המשביר לצרכן וקסטרו, פגישות עם שרי האוצר והכלכלה בניסיון לשכנע אותם להעניק לרשתות פטור זהה. עד כה הפגישות הללו לא העלו דבר, ובמשרדי הממשלה טוענים כי כבר ביצעו מהלך של הורדת מכסים על הטקסטיל ומוצרי צריכה נוספים, מהלך שמסתכם ב־800 מיליון שקל. בחודש האחרון הנושא עלה על סדר היום על רקע הקפאת ההליכים שנקלעו אליה רשת האופנה הוניגמן ורשת האופנה המוזלת יפו־תל אביב.

רשתות האופנה נמצאות בימים אלה בקרב הישרדות. מכירות האופנה בקניונים נמצאות במגמת ירידה זה שלושה חודשים ברציפות. על פי נתוני ריס, מכירות האופנה בקניונים צנחו ב־7.1% והשלימו ירידה רצופה של שלושה חודשים. בדצמבר, אותו מגדירים בענף האופנה "דצמבר השחור", צנחו מכירות האופנה בקניונים ב־18%. הסיבה להאטה במכירות האופנה משולבת ונובעת מריבוי טיסות הלואו קוסט שבמסגרתן ישראלים מבצעים קניות בחו"ל, התחזקות המכירות האינטרנטיות והחורף השחון. "הקניות באינטרנט הולכות וגדלות מדי יום, ובתוך שלוש שנים אני משער שכמות הקניות האינטרנטיות בישראל תוכפל ואפילו תשולש", אמר קמעונאי מתחום האופנה. "90% מהחבילות שמגיעות לארץ זה ביגוד, אקססורייז, תיקים או נעליים".

 

מחפשים זיכיון לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.