אורנה יפת, כלכליסט

אחרי ההסכם שחתמה עם נייקי, קבוצת פוקס התקשרה גם עם פוט לוקר העולמית בהסכם לפתיחת חנויות מותג הספורט האמריקאי באירופה, באמצעות חברת ריטיילורס. במסגרת ההסכם פוקס ופוט לוקר יקימו חברה משותפת שתקים ותנהל רשת חנויות פיזיות ופעילות אונליין לפוט לוקר במספר מדינות באירופה. פוט לוקר תחזיק בשליטה בחברה המשותפת ( 51% ) ופוקס תהיה בעלת 49% מהמניות.

בהסכם נקבע כי ריטיילורס ופוט לוקר ישקיעו יחד בחברה המשותפת 20 מיליון דולר, בהתאם לחלקן היחסי בחברה. חלקה של ריטיילורס בעלות ההשקעה וההשקעות בהון החוזר הצפויות בפעילות החברה המשותפת במהלך שלוש השנים הראשונות של הפעילות מוערך בכ-35 מיליון שקל.

החברה המשותפת לפוקס ופוט לוקר תקים חנויות תחת המותג Locker Foot בפולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה, אוקראינה וקרואטיה. פוט לוקר תעביר לחברה המשותפת חברה בפולין וחברה נוספת בהונגריה הכוללות 7 חנויות של פוט לוקר במדינות האלו.

החברה המשותפת תקים בתוך חמש שנים 55 חנויות במדינות אלו ותיהנה מבלעדיות בהקמת חנויות פוט לוקר שם. כמו כן היא תהיה רשאית, שנה מפתיחה או רכישה של חנות בכל מדינה, להקים אתר אונליין שיפעל באותה מדינה, או להפעיל אתר מקוון קיים של פוט לוקר בה.

ההסכם נחתם ל-10 שנים ויוארך באופן אוטומטי ל-10 שנים נוספות, אלא אם פוט לוקר תחליט שלא להאריך את ההסכם. במקרה כזה פוט לוקר תרכוש את חלקה של ריטיילורס בחברה המשותפת.

בחברה המשותפת יהיו ארבעה דירקטורים, ששניים מהם תמנה פוקס ושניים פוט לוקר. האחרונה תמנה את יו"ר דירקטוריון החברה שיהיה הקול המכריע במקרה של שיוויון בהצבעה.

פוקס וריטיילורס התחייבו שלא להתחרות בפוט לוקר. יחד עם זאת, הפעילות של פוקס ברשת "דרים ספורט" החדשה שבהקמה בישראל ופעילותה עם נייקי בקנדה הוחרגו מההסכם. גם הפעילות שלה עם המותג נייקי הוחרגה מההסכם.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.