מירב קריסטל, ynet

ארומה ת"א הודיעה כי פיטרה את זכיין הסניף בתל אביב שעמד במרכז פרשת הרעלת הטונה. הרשת הודיעה כי סיימה את תחקיר אירוע הטונה והחליטה לסיים את ההתקשרות עם הזכיין שהפעיל את הסניף המדובר, וכן עם עובד נוסף, ולעבור לאריזות טונה אישיות שייפתחו רק לאחר ההזמנה.

ל-ynet נודע כי מדובר בזכיין שמפעיל סניף גם ברשת ארומה ישראל, שהבוקר פרסמנו שהודיעה ללקוחותיה בהדבקת מדבקות על כוסות קפה חד פעמיות, פלייסמנטים ואריזות כריכים שאינה קשורה בשום דרך לארומה תל אביב. מדובר בשתי רשתות שונות.

הרשת עדכנה בממצאי התחקיר באמצעות פוסט שפרסמה בפייסבוק: "ב-15 באוקטובר נודע לנו כי שני אנשים אושפזו באיכילוב לאחר שאכלו מנת טונה בסניף. מיד עם היוודע דבר האירוע, הופסקה מכירת הטונה בסניף המדובר. מאותו יום ועד היום הסניף סגור ואינו פועל".
עוד נכתב בהודעה כי "עוד באותו היום הוחלט על הפסקת מכירת הטונה בכל סניפי הרשת, עד לקיום תחקיר מקיף. מאז ועד היום לא נמכרות ברשת מנות המכילות טונה. בבדיקה שערך משרד הבריאות בסניף נמצא כי המקרה אירע, ככל הנראה, מאחסון לקוי בסניף של טונה למסעדות המשווקת באריזות במשקל 2 ק"ג".

 

בהודעת הרשת נמסר בנוסף על ליקויים נוספים שאותרו, בהם תקלת חשמל שהתרחשה במקום מחוץ לשעות הפעילות ושהשביתה מספר מערכות, לרבות מערכות קירור. ליקוי נוסף שהצביעה עליו הרשת בתחקירה הוא "אי בהירות בסניף בנושא אופן השימוש בטונה".

 

טונה אישית לכל לקוח

"בעקבות חומרת האירוע", נכתב, "קיבלנו שורת החלטות כדי למנוע מאירוע מסוג זה להתרחש שוב:

 

"1. הזכיין המנהל של הסניף מסיים את תפקידו ברשת לאלתר.

 

"2. אנחנו עוברים מיידית מרכישת טונה בחבילות ענקיות לרכישת טונה במארזים אישיים וקטנים שייפתחו רק לאחר ההזמנה. בדיוק כמו בבית. רק לאחר שתזמינו כריך או סלט טונה, נפתח עבורכם בלבד אריזה אישית ובטוחה לחלוטין למאכל.

 

"3. לכל מקררי הרשת יתווספו, ליתר ביטחון, גלאים שיתריעו על תקלת טמפרטורה. גלאים אלה יתריעו על תקלות קירור שמתרחשות גם בשעה שהסניף סגור.

 

"4.בכדי לשפר את השיח עם לקוחותינו, ועל מנת שנוכל לקבל מכם דיווחים על כל תקלה באופן מיידי, הוספנו באפליקציה שלנו מייל מיוחד – מייל אדום לשירות – בו תוכלו לדווח לנו על כל תקלה ואנו נטפל בה מיידית.

 

"5. למען הסר ספק ובשם הזהירות, ביצענו בכל סניפי הרשת בדיקות מקיפות, לקחנו דגימות מזון לבדיקה במעבדות מיוחדות, ריעננו את נהלי התברואה לכלל העובדים וקיימנו בקרות קפדניות של חברות חיצוניות".

 

"לקוחות יקרים, אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ושבים ומתנצלים בפני הלקוחות על שאירע. אין ולא יהיה מקום לתקלות מסוג זה ברשת שלנו. בריאות הציבור וטריות המזון הן הדבר החשוב לנו ביותר. רשת ארומה בתל אביב קיימת כבר כ-30 שנה והפכה לחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית. מאות עובדים מסורים משרתים אתכם שנים על גבי שנים ומספקים לכם עשרות אלפי מנות מזון ביום.

 

"בשם הנהלת ועובדי הרשת, אנחנו מודים לכם על שאתם ממשיכים לפקוד את סניפי הרשת למרות הסערה התקשורתית. האמון שלכם אינו מובן מאליו מבחינתנו. אנו מחויבים לכם ומבטיחים כי נדע להשתפר למענכם, על מנת שתוכלו להמשיך לשתות את הקפה שלכם וליהנות מאוכל ישראלי טרי ואיכותי".

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.