צו בית משפט: להפסיק להשתמש במותג "מיש מיש"

צו בית משפט:  להפסיק להשתמש במותג "מיש מיש"

בית המשפט חייב בעל חנות לבגדי ילדים בקניון פרץ סנטר במגדל העמק לשלם פיצוי בסך 15 אלף שקל לחברת 'מיש העולם שייך לילדים בע"מ', שתבעה אותו בגין הפרת זכויות החברה במותג "מיש מיש". כמו כן הוציא נגדו בית המשפט צו מניעה המורה לו להימנע מכל שימוש בשם המותג.




מפסק הדין עולה כי החברה, שהיא בעלת הזכויות של המותג 'מיש מיש' ו־'MISH-MISH', הגישה נגד בעל החנות תביעה ובה טענה כי הוא עושה שימוש שלא








 
כדין וללא רשות במותג. לאור זאת ביקשה החברה להוציא נגדו צו מניעה המורה לו להימנע מכל שימוש במותג, וכן דרשה לחייבו בתשלום פיצויים בסך מאה אלף שקל.



בתביעה טענה החברה כי היא רכשה בהליכי פירוק את הנכסים והפעילות של חברת 'סריגמיש סן (1957) בע"מ', שכללו גם את הזכויות במותג ובסימן המסחר 'מיש מיש', זאת בעוד לבעל החנות, לטענתה, היה הסכם זכיינות עם חברת סריגמיש שבו התחייב כי עם סיומו יחדל מלעשות שימוש כלשהו בסימני המסחר של החברה, אך למרות זאת המשיך לעשות בהם שימוש גם לאחר סיום ההסכם, תוך הטעיית הציבור.






עוד הוסיפה וטענה החברה בתביעה כי בעל החנות עשה שימוש במותג בחנותו ללא רשותה על גבי סרט הקופה, שוברי זיכוי וכרטיס מועדון לקוחות שהנפיק עצמאית, וכן במוצרי אריזה חדשים המיוצרים על ידה שעליהם צוין שם החברה.



מנגד טען בעל החנות כי שילם כסף רב עבור הזיכיון והזכות לעשות שימוש במותג, והשקיע במשך השנים מאות אלפי שקלים בעיצוב החנות, שאותה הוא מפעיל זה 8.5 שנים, ובקידום המותג באזור מגדל העמק והסביבה.



עוד טען בעל החנות כי לאחר שהחברה רכשה את המותג מחברת סריגמיש היא ניסתה להחתים אותו על הסכם זכיינות חדש, אך מאחר שהוא היה חד צדדי הוא סירב לחתום עליו, ולכן סירבה החברה להמשיך ולמכור לו סחורה. במקביל פתחה החברה, לטענתו, חנות נוספת בשם 'מיש מיש' באותו קניון, מטרים ספורים מחנותו, דבר שגרם לו נזקים כספיים עצומים והפסד לקוחות.



שופט בית המשפט המחוזי בנצרת יוסף בן חמו דן בטענות הצדדים וקבע כי הצדק עם החברה. בעל החנות "אכן הפר את זכויותיה הקנייניות במותג ובסימן המסחר 'מיש מיש'", קבע השופט, חייב אותו לשלם לחברה פיצוי בסך 15 אלף שקל והוציא נגדו צו מניעה המורה לו להימנע מכל שימוש בשם המותג ולהשמיד כל מוצר או אריזה שעליהם יש אזכור של שם המותג. עוד קבע השופט שכאשר חברת סריגמיש פורקה הגיע ההסכם שהיה בינה לבין בעל החנות לסיומו, ולכן באותו מועד היה על עליו לחדול מיד משימוש בשם המותג.



מעו"ד אבי גפן שייצג את בעל החנות נמסר בתגובה: "בכוונת מרשי להגיש תביעה משפטית כנגד חברת מיש העולם שייך לילדים. רובה של התביעה הכספית נדחתה בפסק הדין. בכוונת מרשי להמשיך בהליכים של ערעור בבית המשפט המחוזי".