צעצועים חצי חינם במו"מ לרכישת הפנינג

צעצועים חצי חינם במו"מ לרכישת הפנינג

חברת הצעצועים חצי חינם, בבעלות נאוה מיכאל-צברי, נמצאת במגעים לרכישת רשת הפנינג. החברה שכרה את דודי ברסלר, לשעבר מנכ"ל קבוצת גולף, כיועץ מיוחד לקבוצה. הייעוץ בוחן אפשרויות פיתוח של החברה, ובכללן הרחבת הפעילות וכניסה לתחומים חדשים.


דובר חברת צעצועים חצי חינם מסר בתגובה כי "איננו נוהגים להתייחס לתוכניות אסטרטגיות של הקבוצה". רונן דרייפוס, מנכ"ל רשת הפנינג: "אני לא יודע על מה מדובר".


שמה של רשת הפנינג נקשר כבר בכמה מו"מ בשנים האחרונות. במהלך 2004 פורסם כי הרשת מנהלת מו"מ עם כפר השעשועים, אז בבעלות משותפת של גאון אחזקות וקבוצת המייסדים בראשות אבי כץ (מנכ"ל החברה גם כיום). כמה חודשים לאחר מכן, פורסם כי ניהלה מו"מ גם עם רשת קרביץ. ככל הידוע, הציעה כפר השעשועים ליוסי שיינפלד, הבעלים של רשת הפנינג, 12 מיליון שקל תמורת הרשת.


הפנינג הוקמה ב-92' ומתמחה במכירת מוצרי פופ, מתנות וכלי כתיבה. היא פועלת באמצעות זיכיונות, מפעילה כ-40 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-200 עובדים.


רשת צעצועים חצי חינם הוקמה ב-2001 ומונה כ-45 חנויות ברחבי הארץ. גם היא פועלת באמצעות זיכיינות ומחזור המכירות שלה נאמד ב-50 מיליון שקל בשנה. בעבר אמרה מיכאל-צברי כי עד סוף 2004 מתכננת החברה להגיע לפריסה של 60 חנויות.


ביוני 2004 ניסתה רשת צעצועים חצי חינם להרחיב את פעילותה באמצעות כניסה לסניפי ג'מבו, רשת בת של קלאבמרקט. שיתוף הפעולה בין שתי הרשתות היה אמור להניב לצעצועים חצי חינם צמיחה של 20% במכירות. בפועל, הניסיון לא צלח ובאפריל 2005 יצאה צעצועים חצי חינם מסניפי ג'מבו.


בעבר, כאשר כשל המו"מ בין כפר השעשועים לרשת הפנינג, הצהיר כץ כי כפר השעשועים תשקיע 12 מיליון שקל בהקמת רשת מוצרי פופ, אך רשת זו לא הוקמה מעולם. רבוע כחול רכשה לפני כמה חודשים 50% מכפר השעשועים מקבוצת גאון אחזקות.