קאמבק: חנות בנטון נפתחה בדיזנגוף סנטר

קאמבק: חנות בנטון נפתחה בדיזנגוף סנטר

אחרי היעדרות של קרוב לעשור: חברת בנטון (Benetton) חוזרת לישראל בהשקעה של כ-5 מיליון שקל. היום (א') נפתחה החנות הראשונה של מותג האופנה האיטלקי בדיזנגוף סנטר, מתוך 15 חנויות שצפויות להיפתח בארץ. החנות משתרעת על פני שטח של 300 מ״ר, וממוקמת בחלל הפונה לרחוב, במקום סניף שקם אלקטריק שנסגר.


בעלי הזכיון, דובי שניידמן זכיין נייקי בישראל וערן וייזר, מסעדן וקולנוען, כבר חתמו על חוזים לפתיחת חנויות נוספות בקניון הזהב בראשון לציון, בקניון עיר ימים בנתניה ובגראנד קניון שנבנה בב"ש. כל חנות בנטון בארץ תשתרע על שטח של 250-350 מ"ר ויושקעו בה בין 4 ל-5 מיליון שקל.


רשת בנטון מציעה לגילאי 25 ומעלה בגדי בייסיק באיכות גבוהה בעלי צבעוניות עזה, ודגש על סריגים. בנוסף יש לה מחלקת תינוקות וילדים. בחנות בת"א ניתן למצוא גם פריטי אופנה שאינם בנטון קלאסיים – בעלי צבעים רגועים ובדים עדינים, כאלה שאפשר למצוא גם ברשתות האופנה המתחרות, אך לרוב באיכות תפירה גבוהה יותר. החנות בת"א מציעה תמהיל של 50% בגדי נשים, 20% בגדי גברים ו-30% בגדי ילדים.


נראה שבנטון לא מתייאשת מהצרכן הישראלי: זו הפעם השלישית שהחברה נכנסת לישראל. בנטון סגרה לראשונה את חנויותיה בארץ ב-1998, ופתחה מחדש חנות יחידה בגרנד קניון בחיפה ב-2002, שנסגרה גם היא. בנטון מכרה בארץ פריטי בייסיק באיכות גבוהה ובמחירים גבוהים, מה שפגע בהצלחתה כאן. כיום, אומרים זכייניה, המחירים יהיו דומים לאלו שמציעות רשתות כמו זארה וקסטרו, ויהיו דומים ואף נמוכים למחירים של המותג באירופה.


"אנחנו מתכוונים להביא לישראל תמחור נכון, כשהמחירים פה דומים למחירים באיטליה. אנחנו מציעים צדק אופנתי", אמר ערן וייזר. "דובי שניידרמן אמר: "המחירים בארץ לא יהיו גבוהים מהמחירים באירופה מפני שאין לנו עלויות שינוע – בנטון העולמית לקחה על עצמה עלויות השינוע. ברוח הצדק החברתי אנחנו מציעים צדק במחירים". וייזר הוסיף: "המרכז הלוגיסטי של החברה בטרוויזו ממוחשב כמעט לחלוטין, מה שמאפשר לשלוח סחורה לכל העולם בעלויות נמוכות, ניישר קו עם זארה וקסטרו ברמת המחירים". 


לטענת הזכיינים, גם המגע שלהם עם החברה שונה מהקשרים שקשרה פה בעבר. "יש לנו קשר פנטסטי עם משפחת בנטון", אמר וויזר. "היחס והליווי שאנחנו מקבלים הוא שונה לגמרי. אנחנו מתכוונים באמת להצליח פה הפעם, ונהנים מהחיבוק של החברה".


ליאו מג'רסיק, נציג הרשת העולמית שהגיע לישראל אמר: "הבעלים של בנטון חשב לחזור לישראל כבר לפני 3.5 שנים. אבל הוחלט שזה יקרה רק כשתהיה לכך קרקע מתאימה. בשנים האחרונות, הרשת התחזקה מאוד בשווקים שלא נכחה בהם בעבר, כמו סין הודו או רוסיה, שם יש לה 250 חנויות, ופתיחת סניפים במדינות שונות זו אחת המטרות שלה". עוד אמר: "יתכן שבעתיד נמכור בישראל גם מצעים וכלי בית של בנטון, אך זה לא מרכז הכובד של החברה".


חברת בנטון הוקמה על ידי משפחת בנטון בשנת 1965. עד לאחרונה עמד בראש החברה לוצ'יאנו בנטון, שמפנה בהדרגה את מקומו לבנו אלסנדרו בנטון. בחמש השנים האחרונות נפתחו 500 חנויות חדשות ב-124 מדינות. סה"כ לרשת 6,500 חנויות באיטליה ובעולם ומחזור מכירותיה עומד על כ-2 מיליארד אירו בשנה. לאחרונה הצטרף למחלקת העיצוב של בנטון בטרוויזו איטליה יו נגווין, מי ששימש כסגן נשיא ומנהל הקריאייטיב העולמי של המותג המתקמבק ליוויס.


החברה מוכרת בעיקר מהסלוגן שלה: "United Colors of Benetton", מהפרסומות שלה שמציגות דוגמנים ממוצאים אתניים שונים ומהחסויות שהיא נותנת לקבוצות ספורט שונות. היא מחזיקה שתי רשתות בת: סיסלי (Sisley) ופליילייף (PlayLife), ומייצרת 150 מיליון פריטים בשנה.