אורנה יפת, כלכליסט

בעקבות העימותים בין השוכרים לקניונים, בקבוצות הנדל"ן מאבדים את הסבלנות.

כפי שנחשף היום בכלכליסט, העימותים החלו לאור העובדה שהשוכרים משתהים בפתיחת החנויות ומפעילים אותן באופן חלקי ולפי שיקולים של כדאיות כלכלית. בחלק מהקניונים לא פתחו הרשתות חנויות, ובקניונים אחרים החנויות נפתחות מאוחר ונסגרות מוקדם. קבוצת זארה סוגרת את החנויות שלה בשעה 18:00 בערב, מוקדם מיתר הרשתות.

כעת, הגיע שלב המכתבים והאיומים. קבוצת עזריאלי שיגרה היום מכתב חריף לשוכרים, ובו היא מאיימת לבטל הטבות לשוכרים שלא ייפתחו את כל החנויות בשעות הפתיחה המלאות.

"גילינו הבנה להתארגנות הנדרשת מצדכם להפעלה המחודשת ואף ניתנה לכך התייסחות מצידנו בתוכנית החזרה לשגרה, כפי שפירטנו במכתבנו מיום ה-5.5.20", כתב ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי במכתב לשוכרים, ואשר הגיע לידי כלכליסט. "החל מיום 15.5.20 הנכם מתבקשים לקיים את התחייבויותיכם להפעלת המושכרים ולשעות פתיחתם".

על אף הזעם על השוכרים, אישרה קבוצת הנדל"ן לשוכרים קיצור שעות הפעלת החנויות עד לסוף חודש מאי. בימים א-ה יהיו שעות הפתיחה בין 9:00 ל-21:00, ביום ו' בשעות 9:00 עד 15:00 ובמוצ"ש כחצי שעה מצאת השבת ועד 23:00.

עוד מודיעה הקבוצה כי החל מחודש יוני שעות הפתיחה יוחזרו להיות השעות הנהוגות בקניוני עזריאלי, "אלא אם תימסר על ידינו הודעה אחרת".

"הנכם נדרשים לפעול כאמור לעיל, הודעה נוספת לא תשלח!. מיותר לציין כי אי פתיחת המושכר על פי המצויין לעיל מהווה הפרה יסודית של הסכם השכירות והניהול ואנו נפעל לאכיפה מוגברת. בנוסף, שוכרים שלא יפעלו על פי שעות הפתיחה המצוינות לעיל לא ייהנו מתוכנית ההקלות שפירסמה הקבוצה".

אתמול שלח גם מנכ"ל קבוצת ביג חי גאליס לשוכרים מכתב ברוח דומה. נראה כי אלו אינם המכתבים האחרונים שצפויים השוכרים לקבל והם מצידם מאיימים לא להענות לבקשות הקניונים ומסרבים להתרגש.

"למה לזארה מותר לסגור ב-18:00?"

חלק ממנכ"לי הרשתות שלחו מכתבים למנכ"לי הקניונים כי הם מתכוונים להמשיך לפתוח את החנויות ב-10:00 בבוקר ולסגור אותן ב-20:00 בערב. כל אחד מהצדדים חושד כי הצד השני התאגד עם הגוף המתחרה והחליט על שיטות פעולה משותפות. "למה לזארה מותר לסגור ב-18:00?", זועמים השוכרים. הקמעונאים טרם החזירו את כל העובדים מחל"ת ולכן לא יכולים להפעיל את כל החנויות בשעות מלאות. לטענתם, לעובדים קשה להיות במשך שמונה שעות ברציפות עם מסכה והקניונים מסרבים להבין את מצוקתם.

סקר שפיסם היום הלמ"ס הראה כי רשתות הקמעונאות מחזיקות עדיין שליש מהעובדים בחל"ת. מדובר בסקטור שמספר העובדים בו שטרם הוחזרו מחל"ת הוא הגבוה ביותר מבין ענפי הכלכלה.

בתוך כך, לאחר שהקניונים ביקשו מחברת ריס שלא לפרסם את נתוני הפדיונות הנמוכים, הוציאה היום ריס, דו"ח המראה על עליה מפתיעה בפדיונות בשלושה ימים האחרונים ביחס לממוצע בשנת 2019. "זו אחיזת עיניים", טוענים השוכרים. "שיוציאו דו"ח של שלושה ימים מול שלושה ימים בתקופה מקבילה. מה שריס מוציאים זו השוואה של שלושה ימים נקודתיים ולא השוואה חודשית. הסרטונים מהקניונים הריקים לא משקרים".

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.