קופיקס מגיעה לבורסה, האם גם המניה תעלה 5 שקלים?

קופיקס מגיעה לבורסה, האם גם המניה תעלה 5 שקלים?
ראשונה מגיעה אל בורסת תל אביב – דרך "הדלת האחורית": בעלי המניות בקופיקס – אבי כץ, גיל אונגר ושותפים נוספים – נערכים לצקת את פעילות רשת בתי הקפה המצליחה אל תוך השלד הבורסאי אגרי אינווסטמנט.

לפי התוכנית, בעלי המניות הנוכחיים של קופיקס יחזיקו בכ-86% ממניות אגרי, בעוד שהציבור יחזיק ביתרת המניות. המסחר במניותיה של אגרי – שנסחרת לפי שווי שוק של 29 מיליון שקל – הופסק לפני זמן קצר , ובקרוב תצא הודעה למשקיעים. במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים עלתה מניית אגרי בכ-4.5% ובמחזור גבוה יחסית.


אגרי, שנשלטה בעבר על ידי דני ברנר, היתה חברת החזקות. החברה, שעסקה בתחום ההובלה הימית והנדל"ן באמצעות החברה הבת קמור, נקלעה לקשיים פיננסיים קשים על רקע הירידה החדה במחירי ההובלה הימית בעולם בשנים שלאחר המשבר העולמי ב-2008 והצניחה בשווי הנדל"ן באירופה. מאז 2013 החברה אינה פעילה, ומניותיה נמכרו לצמד המשקיעים אורי אקרמן ועזריאל זולטי.


רשת סופרמקטים חדשה


קופיקס, שהקימה את סניפה הראשון בספטמבר 2013, עוררה טלטלה בשוק הקפה והמזון והביאה להורדת מחירי הקפה בחלק מהרשתות. כיום מונה הרשת 40 סניפים והיא סיימה את שנת 2014 עם 50 סניפים. הנהלת החברה אמרה בעבר כי מחזור המכירות של רשת קופיקס כבר ב-2014 יעמוד על סכום של יותר ממאה מיליון שקל.


באמצעות הכניסה לבורסה, נראה כי כץ מקווה לגייס בעתיד הון לקידום עסקיו (על ידי הנפקת מניות או הנפקות אג"ח), וזאת לצורך הרחבת פריסת הסניפים או לצורך קידום התוכנית להקים רשת סופרמרקטים חדשה, תחת השם 'סופר קופיקס', שתמכור מוצרים במחיר אחיד של חמישה שקלים. הסניף הראשון של הרשת צפוי להיפתח בקרוב בשכונת פלורנטין בתל אביב, עם צפי לפתיחה של 20 סניפים בשלב הראשון.


בכוונתו של כץ להקים סניפים קטנים שימוקמו במרכזי הערים ובשכונות גדולות במתכונת של סופר שכונתי המשתרע על שטח של כ-400-150 מ"ר. בכניסה לכל סופרמרקט יהיה סניף בית קפה של קופיקס. מגוון המוצרים במרכולים יהיה מצומצם יחסית, של כ-600 מוצרים בלבד, אולם לדברי כץ הוא יכלול את מרבית הקטגוריות להן זקוק משק הבית והוא צפוי להשתנות בהתאם להסכמי הסחר עם יצרנים וספקים, שירתמו למהלך ויציעו מוצרים במחירים אטרקטיביים והוגנים ללא פערי תיווך מיותרים.