קופיקס מתגאה: מכרנו ביולי 3.7 מיליון פריטים ב-80 סניפים פעילים

קופיקס מתגאה: מכרנו ביולי 3.7 מיליון פריטים ב-80 סניפים פעילים

בחודש יולי נמכרו ברשת בתי הקפה קופיקס 3.7 מיליון פריטים ב-80 סניפים פעילים, כך מדווחת הרשת במצגת לבורסה. כל מוצרי הרשת נמכרים במחיר אחיד של 5 שקלים, כלומר, מהנתון שמפרסמת החברה, ניתן להסיק כי ההכנסות לסניף בית קפה של קופיקס בחודש יולי עמדו על 231,250 שקל. בחודש יוני האחרון דיווחה קופיקס על מכירה של 3.3 מיליון פריטים ב-78 סניפים. כלומר, המכירות הממוצעות לסניף עמדו 211,528 אלף שקל. על פי התחזית של קופיקס היא צפויה להגיע ל-110 סניפים עד סוף השנה.  


בסופר קופיקס, רשת הסופרמרקטים של החברה, ומונה כיום שני סניפים בתל אביב, עמדו המכירות הממוצעות ליום, בחודש יולי, על 36.5 אלף שקל, לעומת התחזית הקודמת של הרשת שציפתה למכירות ממוצעות של 28 אלף שקל ביום. הסל הממוצע ללקוח מסתכם ב-25 שקלים ומדי יום עוברים ברשת 1,450 לקוחות.


המודל העסקי של רשת בתי הקפה  כולל מכירת סניפים לזכיינים תמורת 100 אלף שקל לסניף, כאשר החברה גובה דמי ניהול חודשיים של 5,000-6,000 שקל מהזכיין. בנוסף, מחוייבים זכייני קופיקס לרכוש מוצרים מהחברה עצמה, וזה כשלעצמו מייצר לחברה רווח חודשי של 8,000 עד 12 אלף שקל מכל סניף. מה שאומר שקופיקס מפיקה רווח חודשי ממכירות מלאי לכלל 80 הסניפים שהיא מפעילה, אשר נע בין 640 אלף שקל ל-960 אלף שקל.


במרכולים, מוערך הרווח הנקי החודשי בכל סניף ב-30 אלף שקל, המהווים 4% ממחזור המכירות.



הרשת מדווחת על עלויות תפעול ומטה בשתי הרשתות, גם בתי הקפה וגם המרכולים, של 950 אלף שקל בחודש. עוד מציינת קופיקס כי נקודת האיזון של החברה נחצתה לאחר שרשת בתי הקפה הפעילה 60 סניפים.