עדי דברת מזריץ, דה מרקר

אחרי שפתחה 6 סניפים ברוסיה, הודיעה החברה כי חתמה על הסכם עם משקיעים לפתיחת סניפים ב-10 מדינות נוספות באירופה עד 2021.

אחרי שפתחה סניפים ברוסיה, רשת בתי הקפה קופיקס ממשיכה להתרחב באירופה. החברה הודיעה שחברה לקבוצת משקיעים והקימה חברת החזקות לצורך פיתוח והקמה של רשתות קופיקס ברחבי העולם. מדובר באותה קבוצת משקיעים עמם חתמה קופיקס בעבר על הסכם לפתיחת סניפים ברוסיה בהובלת סאטש מלווני, מיכאיל פצ'רסקי  וגריגורי פצ'רסקי. הסניף הראשון נפתח באוקטובר האחרון.

במסגרת מזכר ההבנות המותנה, סוכם כי אורבן קופיקס והמשקיעים יקימו חברת החזקות באמצעותה תנוהל פעילות המיזם כאשר אורבן קופיקס תחזיק ב-30% מהון המניות ללא השקעה כספית מצידה והמשקיעים יחזיקו ב-70% מהון המניות של חברת ההחזקות.

על פי התוכנית הראשונית, השנה תחל הקמת התשתיות לשם פעילות המיזם ובשנת 2018 צפויה התחלת פעילות ב-2 מדינות באירופה, טרם הוחלט אלו. בשנים 2019–2021 צפויה התחלת פעילות ב-8 מדינות נוספות, ככל הנראה גם באירופה. המיזם לא כולל את ישראל, ארה"ב וטורקיה, שם קופיקס בוחנת לפעול באמצעות משקיעים אחרים.

כיום פועלים 6 בתי קפה של רשת קופיקס במוסקווה, מתוכם 2 בהפעלה עצמית ו-4 מופעלים ע"י זכיינים. בנוסף, נחתמו 17 הסכמים לפתיחת סניפים ע"י זכיינים במוסקווה. ככל הנראה גם במדינות האחרות תפעל קופיקס במודל של זכיינות, כפי שהיא עושה במרבית סניפיה בישראל. בנוסף, החברה מפעילה 133 סניפי בתי קפה בישראל ו-29 סניפי סופר קופיקס.

בחודש פברואר עוררה קופיקס סערה כשהעלתה את המחיר הקבוע שלה מ-5 ל-6 שקלים.

מנכ"ל קופיקס, חיים אהרון, אמר ל-TheMarker שברשת מרוצים מתוצאות המהלך: "הזכיינים מאוד מרוצים כי הרווחיות הגולמית שלהם השתפרה פלאים. במחיר הנוכחי שאנחנו גובים, רוב הזכיינים שלנו מרויחים כסף. גם הלקוחות קיבלו את זה די בהבנה. אומנם היו כאלה שנתפסו לזה שאנחנו מעלים מחירים ב-20% אבל בסופו של יום, מדובר רק בשקל אחד ומחיר של 6 שקלים למוצר זה לא הרבה" . על כך שברוסיה גובה קופיקס עדיין 50 רובל (שווה ערך לכ-3.2 שקל) ענה אהרון: "ברוסיה אפשר למכור קפה ומוצרים בקצת יותר משלושה שקלים וגם להצליח להרוויח. בישראל זה לצערי לא המצב".
רשת בתי הקפה והמרכולים קופיקס גרופ הציגה ב-2016 שולי רווח נמוכים מאוד, שנבעו בעיקר מהפסדים שנרשמו ברשת המרכולים 'סופר קופיקס', שקוזזו ברווחים שנרשמו ברשת בתי הקפה.

קופיקס, שבשליטת אבי כץ, הרוויחה בשנה החולפת כ-1.7 מיליון שקל בלבד, 0.67% מהמחזור, בהשוואה להפסד ב-2015. הרווח בתחום בתי הקפה הסתכם בכ-7.2 מיליון שקל, והוא קוזז בחלקו הגדול בהפסד של כ-5.1 מיליון שקל ברשת המרכולים.

הכנסות פעילות בתי הקפה של קופיקס ב-2016 – כולל דמי הניהול שמשלמים הזכיינים – עמדו על 123.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-112.4 מיליון שקל ב-2015, כלומר גידול של כ-10%.
לצד פעילות בתי הקפה, קופיקס גרופ מפעילה רשת מרכולים, שמוחזקת בחלקים שווים על ידי קופיקס וקרן גרין לנטרן של ריצ'י האנטר. הכנסות סופר קופיקס ב-2016 עמדו על 129.5 מיליון שקל. בנטרול הוצאות הקשורות להקמת סניפים חדשים, רשת המרכולים הפסידה 3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 1.4 מיליון שקל ב-2015.

 

 

רוצה להיות זכיין של אחת מהרשתות הגדולות בארץ? התקשר עכשיו 072-3307915 או לחץ כאן.