יורם גביזון, דה מרקר

המכירות של בתי הקפה ירדו ב-18% למרות עלייה של 20% במחיר הפריטים הנמכרים בהם ותוספת של 9 סניפים. ההפסד התפעולי של רשת המרכולים גדל למרות גידול של 80% במכירות.

התפטרותו של חיים אהרון מתפקיד מנכ"ל חברת קופיקס לפני שבועיים הפתיעה את השוק. תוצאותיה הכספיות של החברה מספקות הסבר חלקי לפחות למהלך: קופיקס רשמה רווח של 152 אלף שקל ברבעון השני של 2017 – לעומת רווח של 1.8 מיליון שקל במקביל ב-2016 ורווח של אלף שקל ברבעון הראשון של 2017. החברה מפעילה באמצעות זכיינים ובהפעלה עצמית 125 בתי קפה, 9 סניפים נוספים בבתי ספר ובאמצעות חברת סופר קופיקס (50%) 29 מרכולים. בנוסף, החברה מחזיקה 30% ממניותיה של חברה שמפעילה 20 סניפי בתי קפה ברוסיה. הכנסותיה של קופיקס, שבשליטת אבי כץ, צמחו ב-29% ברבעון השני של 2017 לעומת המקביל ב-2016, והסתכמו ב-74 מיליון שקל. העלייה בהכנסות נובעת מעלייה של 20% במחיר הממוצע לפריט שמוכרת הרשת ל-6 שקלים במחצית פברואר 2017; מגידול של 6 במספר סניפי בתי הקפה; מעלייה במספר סניפי בתי הקפה המופעלים בבתי ספר מ-6 ברבעון השני של 2016 ל-9 ברבעון האחרון; ומגידול במספר המרכולים של החברה הבת סופר קופיקס ל-29 ברבעון השני של 2017, בהשוואה ל-18 ברבעון המקביל ב-2016. מכירות בתי הקפה ירדו ב-18.5% ברבעון השני של 2017 לעומת המקביל לו ב-2016, והסתכמו ב-24.5 מיליון שקל. זאת, למרות הגידול במספר הסניפים והעלייה החדה במחיר הפריטים הנמכרים ברשת. בנסיבות אלו ברור מדוע חלה ירידה של 400 אלף שקל בהכנסות ממכירת זיכיונות ברבעון השני של 2017, וירידה של 1.3 מיליון שקל בהכנסות ממקור רווחי זה במחצית הראשונה של 2017. מצבם של המרכולים טוב יותר. הכנסותיהם צמחו ב-82% ברבעון השני של 2017 לעומת המקביל לו ב-2016, והסתכמו ב-50 מיליון שקל. זאת, כתוצאה מהגידול במספר הסניפים ומעלייה של 5.1% במכירות של סניפים זהים – כלומר, מרכולים שפעלו במתכונת מלאה הן ברבעון השני של 2017 והן ברבעון המקביל לו ב-2016.  הרווח הגולמי של קופיקס גדל ב-31% ברבעון השני של 2017 לעומת הרבעון המקביל ב-2016 והסתכם ב-17 מיליון שקל – שהם 23.4% מהמחזור לעומת 23.1% מהמחזור במקביל ב-2016. הרווח הגולמי של בתי הקפה ירד ב-15% ברבעון השני לעומת המקביל ב-2016 והגיע ל-5.9 מיליון שקל – שהם 24% מהמחזור בהשוואה ל-23.2% מהמחזור במקביל ב-2016. העלייה ברווחיות למרות הירידה במכירות נובעת מהעלאה של 20% במחיר המוצרים הנמכרים בבתי הקפה. ההידרדרות במצבם של בתי הקפה והעובדה שהחברה נאלצה להפעיל עצמאית מספר רב יותר של סניפים היו הגורמים המרכזיים למעבר של קופיקס להפסד תפעולי של 263 אלף שקל ברבעון השני של 2017, לעומת רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל במקביל ב-2016.

 

רוצה להיות זכיין של אחת מהרשתות המובילות בארץ? התקשר עכשיו 072-3307915 או לחץ כאן.