ליטל דוברוביצקי, כלכליסט

ביה"ד הארצי לעבודה אישר את פסק הדין של ביה"ד האזורי לעבודה בת"א לפיו על קפה נואר לשלם להסתדרות פיצוי של 300 אלף שקל בשל פגיעה בהתארגנות עובדיה במסגרתה.

ביה"ד הארצי לעבודה דחה ערעורים שהוגשו על ידי שני הצדדים להגדיל הפיצוי (שהוגש על ידי ההסתדרות) ולבטל קביעות של ביה"ד האזורי לרבות הפיצוי (שהוגש על ידי קפה נואר) וקבע כי העסק נהג באופן פסול כשפעל במטרה להכשיל ההתארגנות.
נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה ורדה וירט ליבנה קבעה (ואליה הצטרפו כל חברי המותב: השופטת לאה גליקסמן, השופט אילן סופר, ונציגות הציבור שרה זילברשטיין-היפש ויודפת הראל-בוכריס) כי בנסיבות העניין שיעור הפיצוי שנפסק לחובת קפה נואר נמצא במתחם הסבירות ואין מקום להתערב בו. לפיכך בית הדין הארצי לעבודה הותיר על כנו את פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה.

בראשית 2017 ובמשך מספר חודשים החלה ההסתדרות לפעול לצירוף עובדים בקפה נואר לשורותיה ולהסדיר את יחסי העבודה במסעדה, מתוך כוונה לחתום לבסוף על הסכם עבודה קיבוצי.
בפניה לביה"ד האזורי לעובדה ההסתדרות טענה, כי קפה נואר בחר בתגובה לנקוט בפעולות שמטרתן סיכול ההתארגנות.

ביה"ד האזורי קבע, כי קפה נואר אכן פעל על מנת לפגוע בהתארגנות עובדיו. לאחר שקלול כלל הקריטריונים, ולאחר שבית הדין האזורי נתן דעתו לכך שמדובר במעסיק קטן מבחינת מספר העובדים, הועמד הפיצוי אותו ישלם קפה נואר להסתדרות על 300 שקל.

ביה"ד הארצי דחה כאמור את ערעורם של שני הצדדים ומצא שהפיצוי שנפסק לחובת קפה נואר מצוי במתחם הסבירות.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.