אורנה יפת, כלכליסט

רשת הקפה זכתה במכרז ותחליף את ארומה תל אביב בהיכל הספורט. אילנ’ס הציעה 68 אלף שקל בחודש, לעומת 22 אלף ששילמה ארומה.
ארומה תל אביב תסגור בסוף דצמבר את הסניף הוותיק בהיכל הספורט מנורה מבטחים בתל אביב שנפתח לפני כעשור. הרשת תפנה את המיקום הנחשק ביד אליהו לטובת אילנ’ס שבבעלות אהוד קרלינסקי, לאחר שזו גברה עליה במכרז. למכרז שהוציאה חברת היכלי הספורט של עיריית תל אביב ניגשו הרשתות ארומה תל אביב, אילנ’ס, קפה גרג ורשת המאפיות לה פרינה.

שטחו של סניף בית הקפה עומד על כ־85 מ”ר והוא מגלגל מחזור מכירות שנתי של כ־4.5 מיליון שקל. כיום משלמת ארומה תל אביב דמי שכירות של כ־22 אלף שקל בחודש או 8% מהמחזור, הגבוה מביניהם. אילנ’ס הציעה לשלם במכרז שכר דירה גבוה במיוחד – 68 אלף שקל לחודש. זאת בעוד ארומה תל אביב, שהגישה הצעה של 45 אלף שקל, הגיעה למקום השני בלבד. מדובר בסכומים שאינם כוללים מע”מ ודמי ניהול, כך שבסופו של יום, מעריכים גורמים בענף המסעדנות, לאחר מכלול ההוצאות הקבועות ודמי הניהול, הסכום החודשי שיידרש הזכיין של הסניף להוציא על תפעול עשוי להגיע למעל 100 אלף שקל.

סניף היכל מנורה מבטחים נחשב לאחד המיקומים הטובים שכן מדובר במגרש הביתי של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב ומתקיימים בו גם משחקי נבחרת ישראל בכדורסל. בימים הטובים של קבוצת הכדורסל ובעיקר במשחקים שהיא מארחת במסגרת התמודדות מול קבוצות אירופיות מגיעים להיכל כ־10 אלף אוהדים. יחד עם זאת, מדובר בסניף עונתי שעובד חזק יותר בתקופות בהן מתקיים טורניר כדורסל, או כאשר מתקיימים בהיכל מופעי תרבות. בעתיד יהנה הסניף גם מלקוחות שיאיישו את בנייני המשרדים והמגורים שמתוכננים לקום בסמוך למגרש.

 

מעוניין בזכיינות לאחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשר עכשיו 072-3307915 או לחץ כאן.